וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד קנון: סורק המסמכים לא עובד כשאין דיו במדפסת

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 11:58

אדם מניו יורק הגיש תביעה ייצוגית נגד חברת המדפסות וההדמיה הידועה על סך 5 מיליון דולר. הסיבה: במכשיר המשולב סורק ופקס שקנה, סורק המסמכים והפקס מסרבים לפעול כשרמות הדיו להדפסה נמוכות

קנון. ShutterStock
קנון/ShutterStock

לא מעט בעלים של מכשירים משולבים של "הכל באחד" (מדפסת משולבת עם פקס ו/או סורק מסמכים) מכירים את הטריק הזה: כשרמות הדיו במחסניות ההדפסה יורדות, המכשיר מסרב לעבוד, גם בפונקציות שאין להן קשר לדיו או למדפסת כמו סורק או פקס - עד שלא תחליפו את מחסניות הדיו בחדשות.

דיוויד ליקרפט מקווינס, ני יורק החליט לעשות משהו בעניין. הוא השבוע הגיש תביעה ייצוגית לבית המשפט של המחוז המזרחי בניו יורק בטענה ש-"פרסומי קנון הם לא נכונים, מטעים ועשויים להטעות את הציבור".

ליקרפט, כך נטען, קנה בחודש מרץ מכשיר משולב מדגם Pixma MG2522 מוולמארט, והופתע לגלות שהמכשיר מסרב לתפקד כליל כשמחסניות הדיו עומדות להתרוקן. לטענת התובע, "הוא לא היה רוכש את המכשיר ומשלם את מחירו הגבוה, אם היה יודע ששמירה על כמות דיו נאותה בו נחוצה כדי לסרוק מסמכים".

מדפסת משולבת של קנון. ShutterStock
מדפסת משולבת של קנון/ShutterStock

התביעה הוגשה כתביעה ייצוגית, בטענה שהיא משפיעה על לפחות 100 לקוחות של קנון, ובמסגרתה גם הוגשו תלונות דומות שנדלו מהרשת, לרבות פורום הקהילה של קנון עצמה - כאשר הצרכנים מתלוננים על התופעה לפחות מאז 2015. סך הפיצוי שנדרש הועמד על חמישה מיליון דולר.

קנון טרם הגיבו לבקשת התגובה של Business Insider שפרסם את הסיפור. התביעה של ליקרפט היא מעניינת. באם תתקבל, הרי שהיא סוללת את הדרך לתביעות נגד יצרניות נוספות הנוקטות באותה השיטה, ועשויה להוות תקדים צרכני שיגרום ליצרניות להפסיק לפגוע בזכויות הקנייניות של בעלי מכשירים משולבים ולהכריח אותם לקנות דיו כדי לסרוק מסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully