וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תודיע על שינוי שמה בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 11:51

באתר The Verge דווח כי הרשת החברתית רוצה למתג את עצמה מחדש על רקע השערוריות שבהן הסתבכה לאחרונה והחקירות בקונגרס. לפי הדיווח, מנכ"ל החברה צוקרברג יכריז על כך ביום חמישי הבא או לפני כן. בפייסבוק סירבו להגיב

בווידאו: עובדת פייסבוק שהדליפה מעידה בקונגרס/צילום: רויטרס

ענקית המדיה החברתית פייסבוק מתכננת למתג את עצמה מחדש באמצעות שם חדש שתחשוף בשבוע הבא - כך דווח הלילה (רביעי) באתר The Verge, שציטט מקור המעורה ישירות בנושא. לפי הדיווח, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, יחשוף את שינוי השם בכנס Connect השנתי של החברה ביום חמישי הבא, אך הוא עשוי להיחשף מוקדם יותר.

על פי הדיווח, השם החדש של החברה עשוי להיות קשור למילה Horizon ("אופק) באנגלית". פייסבוק שינתה לאחרונה את שם פלטפורמת משחקי ה-VR שהיא מפתחת מ-Horizon ל-Horizon Worlds. בתגובה, פייסבוק מסרה כי היא אינה מגיבה על "שמועות או ספקולציות".

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
מנסה למתג את החברה מחדש. צוקרברג/רויטרס

פייסבוק לא תהיה החברה הראשונה בעמק הסיליקון שמשנה את עצמה כדי להרחיב את שירותיה. גוגל הקימה את Alphabet (אלאפביט) כחברת אחזקות ב-2015 כדי להתרחב מעבר לעסקי החיפוש והפרסום שלה ולפקח על מיזמים שונים אחרים.

בנוסף לכך, על פי הדיווח, המיתוג מחדש ישקף גם את ההתמקדות של פייסבוק בבניית המטאברס, עולם מקוון שבו המשתמשים יוכלו לנוע ולתקשר בסביבה וירטואלית. כחלק מהמהלך, פייסבוק השקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנלוגיית מציאות מדומה ומציאות רבודה, והיא מתכננת לחבר את משתמשיה - כשלושה מיליארד - דרך כמה מכשירים ואפליקציות. אתמול היא הכריזה על כוונה ליצור עשרת אלפים משרות משרות באיחוד האירופי במהלך חמש השנים הקרובות כדי לסייע בבניית המטאברס.

המטרה: להקשות על הפירוק החברה?

הדיווח פורסם בתקופה שבה החברה עומדת בפני ביקורת גוברת של ממשלת ארצות הברית וחקירות בקונגרס. ב-The Verge דווח כי המהלך נועד למצב את הרשת החברתית כאחת מכמה מוצרים רבים של החברה-האם, שבבעלותה גם אפליקציות כמו אינסטגרם ו-וואטסאפ.

הערכות הן שהמטרה היא לעשות שינוי תדמיתי - להקים חברת אחזקות מעל פייסבוק שבראשה יעמוד מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כשפייסבוק יהיה רק מותג אחד מתוך כמה - דבר שגם יקשה על הפירוק החברה.

כזכור, בחודש שעבר פורסם תחקיר בוואל סטריט ג'ורנל בשם "קובצי פייסבוק" (The Facebook files), שחשף עובדות מטרידות על התנהלות החברה. בסדרת הכתבות עלה כי החברה חקרה באופן מסודר וידעה על השפעות חברתיות מזיקות שונות שהיא יוצרת, אך העלימה את הנתונים והשתיקה עובדים שניסו להתריע עליהן.

אפליקציות פייסבוק. ShutterStock
המהלך נועד למצב את הרשת החברתית כאחת מכמה מוצרים רבים/ShutterStock

מי שעמדה מאחורי הדלפת אוסף המסמכים של החברה לוול סטריט ג'ורנל היא פרנסס האוגן, מדענית נתונים בת 37. החשיפות הביאו להקמה של ועדה בסנאט, החוקרת את ההשפעה של אינסטגרם על נערות. בחודש דצמבר 2020 נציבות הסחר הפדרלית ו-46 מדינות בארה"ב הוגשה תביעה נגד פייסבוק בדרישה לפרק את החברה.

לדבריה של התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטישיה ג'יימס, "במשך כמעט עשור, פייסבוק עשתה שימוש בדומיננטיות שלה ובכוח המונופול שלה למחוץ יריבים קטנים יותר ולהשתיק כל ביקורת או תחרות, הכל על חשבונו של המשתמש הפשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully