וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין שבר את שיא כל הזמנים - וזינק לשווי של 67 אלף דולר

20.10.2021 / 18:04

המטבע הדיגיטלי הגיע לנקודה הגבוהה ביותר, מאז מאי אז עמד על שווי של 64 אלף דולר. על פי הרשות לניירות ערך האמריקנית, שאפשרה לראשונה את הנפקתן של קרנות סל של חוזים עתידיים בביטקוין, היא האחראית לזינוק. במאי ירד ערכו בחדות לאחר ציוץ שלילי של אילון מאסק

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

הביטקוין שבר היום (רביעי) את שיא כל הזמנים - וזינק לשווי מדהים של 67 אלף דולר. מדובר בנקודה הגבוהה ביותר אליו הגיע המטבע מאז מאי 2021, אז עמד על שווי של 64 אלף דולר.

לפי הערכות הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), שאיפשרה לראשונה את הנפקתן של קרנות סל (ETF) של חוזים עתידיים על מחיר הביטקוין, היא האחראית לזינוק של המטבע.

ביטקויין מטבע וירטואלי. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

הביטקוין מסעיר את דמיונם של לא מעט משקיעים, אבל עדיין נחשב - כמו כל שוק מטבעות הקריפטו והבלוקצ'יין - להשקעה בסיכון גבוה, בעיקר מצד משקיעים מוסדיים שלא אוהבים תנודיות.

ובכל זאת, דווקא אחרי מה שנראה כדהירה מטה, אם לא התרסקות של ממש, שהחלה לאחר השיא אליו הגיע במאי, הצליח המטבע הדיגיטלי להציג התאוששות יפה, ונדמה שיכולתו של המטבע לשרוד את התהפוכות הרבות בשערו, הופכת לתכונה הכי יציבה שלו.

הירידה במאי הגיעה לאחר שמנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ בטוויטר כי "טסלה מוטרדת מכמות האנרגיה המושקעת בכריית ביטקוין ומהנזק הסביבתי הצפוי, ולכן תפסיק לקבל ביטקוין במכירת מכוניות". כמה חודשים לפני כן, מאסק אימץ בחום את הביטקוין ואף שינה את הביו שלו בטוויטר ל"ביטקוין" ב 29 בינואר, מה שהקפיץ את מחירו מ-30 אלף ל-38.5 אלף דולר ביום אחד.

ב-8 בפברואר הוא אף הכריז כי טסלה קנתה ביטקוין למאזן החברה בשווי של 1.5 מיליארד דולר ותתחיל לקבל ביטקוין כמטבע לגיטימי במכירת רכבי טסלה. הציוץ הזה הקפיץ גם הוא את המחיר, הפעם מ-38 ל-46 אלף דולר. מאסק הפך לגיבור קהילת הביטקוין, אף על פי שהיו מי שחששו מ"חיבוק דוב", מה שלימים התגלה כחשש מוצדק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אילון מאסק. Britta Pederson, AP
ציוץ אחד שלו גרם לירידה חדה בערך. אילון מאסק/AP, Britta Pederson

לאחר הציוץ במאי המחיר של הביטקוין החל לרדת בחדות. במקביל, עלה גל עצום של ביקורת נגד מאסק ונגד החברה ותהליכי קבלת ההחלטות שלה: "האם לא ידעתם את העובדות האלה כאשר קניתם ביטקוין לפני 3 חודשים"? שאלו רבים, "ואם ידעתם, מדוע בכל זאת קניתם?"

עברו רק 3 חודשים, ומאסק שוב מצייץ, הפעם בכיוון הנגדי: "טסלה מוטרדת מכמות האנרגיה המושקעת בכריית ביטקוין ומהנזק הסביבתי הצפוי, ולכן תפסיק לקבל ביטקוין במכירת מכוניות". המחיר, כמובן, החל לרדת בחדות. במקביל, עלה גל עצום של ביקורת נגד מאסק ונגד החברה ותהליכי קבלת ההחלטות שלה: "האם לא ידעתם את העובדות האלה כאשר קניתם ביטקוין לפני 3 חודשים"? שאלו רבים, "ואם ידעתם, מדוע בכל זאת קניתם?"

המטבע, שנסחר אז בצורה יציבה סביב 55 אלף דולר, צנח בסופ"ש לרמתו הנמוכה זה מאה ימים ולרגעים נסחר סביב 42 אלף דולר, ירידה של כ-35% מהשיא שעמד אז על 65 אלף דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully