וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי צעד קדימה: בדקנו את ה-Apple Watch Series 7

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 21:15

השעון החכם החדש של אפל דומה מאוד לדור הקודם, וכולל שינויים קלים שלא מצדיקים שדרוג. עם זאת, עדיין מדובר בשעון החכם הטוב ביותר שמשתמשי אייפון יכולים למצוא. הסקירה המלאה

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Apple Watch Series 7/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בחודש שעבר הכריזה אפל על ה-Apple Watch 7, הדור החדש של השעון החכם שלה, שמגיע עם עיצוב כמעט זהה לדור הקודם, אך כולל תצוגה גדולה יותר ומספר פיצ'רים חדשים. רגע לפני ההשקה בארץ קיבלנו אותו לסקירה באדיבות רשת iStore - המשווקת הרשמית של אפל בישראל - ובדקנו האם כדאי לכם לשדרג.

עיצוב

במבט ראשון סדרת ה-Apple Watch Series 7 נראית זהה לדור הקודם, עם מארז מלבני ופינות מעוגלות. ובכל זאת, אפשר למצוא שני שינויים פיזיים: הגרסה החדשה קיבלה מתיחת פנים קטנה ומשלבת תצוגה עם שוליים בגודל 1.7 מ"מ בלבד.

כדי לאפשר את זה, אפל הגדילה במ"מ בודד את שני דגמי השעונים שלה - מ-40 ו-44 מ"מ בדור הקודם ל-41 ו-45 מ"מ בדור הנוכחי. אם תהיתם, ה-מ"מ הבודד הזה עושה את ההבדל ועדיין מדובר בריבוע אלומיניום מלוטש ומעט מעוגל שנותן מראה יוקרתי.

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תצוגה עם שוליים בגודל 1.7 מ"מ בלבד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השעון שבדקתי הגיע בגודל של 41 מ"מ, ובתוך האריזה קיבלתי רצועת ספורט מסיליקון המעוצבת בשני גדלים על מנת להתאים את השעון בצורה הטובה ביותר ליד. אם אתם לא עושים ספורט באופן קבוע עדיף שתרכשו רצועה מסדרה אחרת - כמו ה-Solo Loop, שמורכבת מבד קלוע, או ה-Leather Link שעשויה מעור אמיתי. בנוסף, תוכלו להשתמש ברצועות ישנות יותר של אפל מדור 4 ומעלה.

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האפל ווטש 7 עם רצועת ה-Leather Link בצבע שחור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השדרוגים הקטנים נמצאים במסך ובממשק

אפל עדכנה את ממשק ה-WatchOS 8 כדי לנצל את התצוגה הגדולה. הלחצנים גדולים יותר, וזה שימושי כאשר מזינים את קוד הגישה כדי לבטל את הנעילה של השעון (אם יש לכם שעון של אפל ודאי תבינו), בניווט בתפריטים השונים בלוח הבקרה ואפילו בקריאת הודעות ארוכות.

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התצוגה גדולה והלחצנים גדולים יותר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שדרוג נוסף שהגיע לממשק - בגלל התצוגה הגדולה - הוא האפשרות לפתוח מקלדת מיניאטורית מלאה (וכן, היא גם עובד נהדר), כאשר אתם רוצים להשיב להודעות שונות. היכולת קיימת בכמה שפות שונות (לא כולל עברית), ובשתי גרסאות שונות: הקלדה רגילה או Swipe. עם זאת, תוכלו לכתוב הודעה בעברית באמצעות פקודה קולית, וגם להשיב לחברים באימוג'י.

לצד זה, יש שני Watch Faces (רקעים) חדשים שאפשר להתאים באופן אישי - Contour ו-Duular - ותוכננו במיוחד לשעונים החדשים (דוגמה בתמונה למטה). באשר לאיכות התצוגה, אפל שידרגה את המסך שמספק כעת בהירות גבוהה יותר ב-70% לעומת הדגם הקודם. בפועל, לא התקשיתי להשתמש בו במשך היום, גם בשמש ישירה. בנוסף, באפל מבטיחים שהזכוכית החדשה עמידה יותר מפני שריטות ושברים - דבר שלא יכולתי להעמיד למבחן.

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Watch Faces החדש Contour. אפשר להתאים את הצבעים באופן אישי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מלבד השינויים הללו, השעון מגיע עם שבב חדש - Apple S7, וכולל את כל התכונות שהיו קיימות בדור השישי ואף בגרסאות קודמות - בהן חיישן ספיקת חמצן בדם (סטורציה), בדיקת אק''ג, מדידת דופק, זיהוי שטיפת ידיים, התראות קצב לב גבוהות ונמוכות ואפשרות לתשלום באמצעות שירות Apple Pay. למעשה, אין באמת צורך לרכוש את ה-Apple Watch 7 כדי לקבל את כל התכונות.

אפל ווטש 5 (מימין) ואפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל ווטש 5 (מימין) ואפל ווטש 7/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

טעינה מהירה יותר עם חיי סוללה זהים

בגזרת חיי הסוללה יש חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות הן שה-Apple Watch Series 7 יכול להיטען מהר ב-33% יותר מהדור הקודם בעזרת המטען המגנטי החדש שמגיע באריזה (שעושה גם שימוש ב-USB-C), וזה שימושי אם אתם ממש חייבים לצאת מהבית ושכחתם לזרוק את השעון למטען.

מנגד, החדשות הרעות הן שקיבולת הסוללה נשארה זהה, כך שעדיין תקבלו את אותו זמן שימוש (18 שעות). בפועל, בהשוואה לדור החמישי שנמצא אצלי כבר שנתיים, קצב הטעינה ב-Apple Watch Series 7 די מרשים. לאחר כ-10 דקות של טעינה קיבלתי 20 אחוזים של טעינה. לאחר כחצי שעה של טעינה הסוללה קיבלתי יותר מ-90%.

אפל ווטש 7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טעינה מהירה עם סוללה זהה שתספק 18 שעות עבודה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

זה די ברור, וכנראה שכבר שמעתם את זה: ה-Apple Watch הוא השעון החכם הטוב ביותר עבור משתמשי האייפון, ללא ספק. הדור השביעי לוקח את הדור הקודם חצי צעד קדימה - והופך אותו למוצר מושלם עוד יותר. עם זאת, אם יש לכם את הדור החמישי או השישי אין הפעם סיבה מספיק טובה להוציא יותר מ-1,800 שקלים על שעון שעושה כמעט אותו הדבר בעיצוב קצת שונה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל ווטש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully