וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפייסבוק: "המחוקקים ישכחו, אנחנו בינתיים מדפיסים כסף"

עודכן לאחרונה: 23.10.2021 / 19:31

חושף שחיתויות נוסף, עובד פייסבוק לשעבר שדיבר עם ה-"וושינגטון פוסט", טוען כי פייסבוק באופן מכוון שמה את הרווח שלה לפני טיפול בבעיות חברתיות שיצרה, ביניהן ההתערבות בבחירות לנשיאות ב-2016

חושף שחיתויות נוסף, מלבד פרנסס האגן שהעידה בפני ועדת החקירה של הסנאט האמריקני בעניין, יוצא בשורה של האשמות חדשות כלפי פייסבוק והדרך שבה היא מתנהלת. חושף השחיתויות, שהיה חלק מצוות ההגינות של החברה וששוחח עם הוושינגטון פוסט, העיד כי החברה שמה את שורת הרווח שלהם לפני מאמצים להילחם בביטויי שנאה והפצת מידע כוזב ברשת החברתית.

לפי התצהיר שמסר, הוא טוען כי בכיר בתחום הדוברות והתקשורת בפייסבוק ביטל את הדאגות ביחס להתערבות של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016, התערבות שפייסבוק סייעה לה מבלי משים. לפי התצהיר, אמר טאקר באונדס כי המצב הוא "כמו להבה במחבת.. .חלק מהמחוקקים יתעצבנו, ואז תוך כמה שבועות הם ישכחו ויעברו לנושא אחר. בינתיים, אנחנו מדפיסים כסף במרתף, ומצבנו מצוין".

חושף השחיתויות טוען כי יש הבדלים משמעותיים בין ההצהרות שפייסבוק נותנת לציבור, ובין קבלת ההחלטות הפנימית בנושאים אחרים. כך למשל, פרויקט אינטרנט.org שנועד לכאורה לחבר אנשים במדינות מתפתחות , הוא למעשה מאמץ לחדור לשווקים לא מנוצלים, ולהוות "מקור החדשות העיקרי" שם, כדי לכרות מידע.

מארק צוקרברג, פייסבוק. AP
צוקרברג, מנכ״ל פייסבוק/AP

חלק מהאישומים שמשמיע אותו חושף שחיתויות, שמסר תצהירים לנציבות הסחר בניירות ערך (SEC), מהדהדים טענות שהשמיעה פרנסס האגן, גם היא עובדת פייסבוק לשעבר. האגן סיפקה לפני מספר שבועות לוול סטריט ג'ורנל מסמכים שעליהם התבססה סדרת כתבות שהביאה לפתיחת חקירות, הבולטת שביניהן היא העובדה שפייסבוק ידעה שאינסטרגם מזיקה נפשית לנערות, והתעלמה מהממצאים.

פייסבוק מצדם נתנו תגובה מאיימת משהו לפוסט: "זהו תקדים מסוכן לתלות כתבה שלמה על מקור מידע בודד, המשמיע מגוון טענות, ללא אימות", נמסר מפייסבוק ללא זיהוי של הדובר. "בלב הסיפור נמצאת הנחה שגויה. כן, אנחנו עסק למטרות רווח, אבל הטענה שאנחנו עושים זאת על חשבון בטיחות ורווחה של אנשים, היא נטולת הבנה לגבי האינטרסים המסחריים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully