וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת מתקפה: האיום הגדול בישראל בשנה האחרונה

מערכת וואלה! בשיתוף Experis

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 15:09

השילוב בין עבודה מהבית לחוסר תשומת לב וידע בכל הנוגע לאבטחת מידע הוביל לעלייה דרסטית במתקפות הסייבר על ארגונים, חברות ועוד. איך מתמודדים במצב כזה? דקלה ורד, מנהלת חטיבת Experis Solutions, הגיעה לאולפן כדי להסביר. צפו בראיון החשוב

בווידיאו: איך מתמודדים עם מתקפות סייבר?/עריכה: גלעד מן מנהיים

בשנה האחרונה נתקלנו בעוד ועוד מקרי תקיפות סייבר על חברות ומוסדות שונים בישראל, כולל אוניברסיטאות, בתי חולים, רשויות מקומיות ועוד. את העלייה הדרסטית הזו ניתן לייחס בין היתר לעבודה מרחוק, שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו בחסות הקורונה, אולם גם לחוסר תשומת לב לאירועי אבטחת מידע וחוסר ידע של חברות ישראליות בכל הנוגע להגנת סייבר.

כדי להבין את הבעיה ואת הדרכים להתמודד עמה הגיעה לאולפן דקלה ורד, מנהלת חטיבת Experis Solutions, המובילה את את שירותי הסייבר ואבטחת המידע של Experis ישראל: "אנחנו רואים בשנה האחרונה גם עלייה בסוגי המתקפות וגם שינויים במגמה. ההאקרים משתכללים יחד עם הטכנולוגיה, מזהים חולשות ותוקפים דרכן", היא הסבירה.

האם יש צורות שונות למתקפת סייבר?

"כן. בשנה האחרונה למשל בולטות במיוחד מתקפות הכופרה, בהן קבוצת האקרים מנסה להצפין מידע מסוים של ארגון ולבקש עליו תשלום. אנחנו גם רואים מתקפות פישינג, שדרכן אפשר להיכנס לארגון, ויש גם מתקפות ממוקדות סביב ארגונים. יש לא מעט סקטורים שההאקרים מכוונים אליהם, אבל המפתיע מכולם הוא כנראה האקדמיה".

סטודנטים שלומדים מהבית יכולים להיות חשופים, יותר מאשר הארגון הגדול שדואג לעצמו?

"בדיוק, ולא רק הם, אלא גם העובדים בארגון. לכן אנחנו תמיד מדברים על מודעות עובדים, כי טעות אנוש מאוד בסיסית וקטנה יכולה לאפשר להאקרים גישה לארגון".

אז אם כל אחד מאיתנו יכול להיות חוליה במתקפת סייבר, יש דרכים להימנע מכך מבעוד מועד?

"לכל חברה היום יש אתר אינטרנט, שיכול להיות פרוץ בכל רגע. המעט שאפשר לעשות כארגון קטן הוא לבצע 'בדיקת חדירות'. לשלם לחברה שמדמה האקר ומנסה לפרוץ לאתר. דוגמה נוספת היא שירות מנוהל לאבטחת מידע. אנחנו מספקים שירותי ניטור ובקרה ומסייעים לארגונים האלו ומזהים במהרה אירוע חריג שיכול להיות סמן למתקפה".

לסיום, מה יכולים לעשות ארגונים, חברות ובכלל, אנשים שרוצים להתגונן טוב יותר?

"פתרונות אבטחת מידע מתאימים לכולם וב-Experis Cyber אנחנו מספקים את מגוון השירותים. אפשר להיכנס לאתר שלנו ואנחנו נחזור לכולם עם התשובות".

למיגון הארגון שלך ממתקפות סייבר>>

מערכת וואלה! בשיתוף Experis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully