וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוציאה את המטען: אפל חוטפת תביעה במדינה נוספת

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 10:57

ההחלטה של ענקית הטכנולוגיה להסיר את המטען מהאריזה של דגמי האייפון ממשיכה לעורר סערה. חמישה סטודנטים בסין תובעים את החברה וטוענים: מדובר בדרך נוספת למקסם רווחים במסווה של שמירה על הסביבה

אייפון. ShutterStock
תביעה נוספת נגד אפל בסין/ShutterStock

הלחץ גובר: על פי דיווח באתר Vice ו-Shanghai Law Journal, חמישה סטודנטים באוניברסיטה בסין לא אהבו את ההחלטה של אפל לא לכלול מטען במארז של סדרת האייפון 12 - והגישו תביעה ייצוגית נגד ענקית הטכנולוגיה.

לטענת אחת התובעות, כבל ה-USB-C ל-Lightning הכלול במארז אינו תואם למטענים אחרים, כאלה ששווקו בגרסאות הקודמות. זה אומר שהחלק שמתחבר לאייפון נותר זהה, אבל החלק שמתחבר למטען בקיר - דווקא לא. בכתב התביעה אפל נדרשת לחזור ולספק את המטענים, לשלם 100 יואן (16 דולר) על הפרת חוזה ולכסות את הוצאות משפט.

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה החמים לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

התובעים גם לא האמינו לטענות של אפל שמדובר במניעים אקולוגיים כמו הפחתת פליטת מזהמים. לדבריהם, מדובר בדרך נוספת למקסם רווחים במסווה של שמירה על הסביבה ולקדם את ה-MagSafe, המטען האלחוטי החדש של החברה, שמבזבז יותר אנרגיה.

מטען ה-MagSafe של אפל. ShutterStock
מטען ה-MagSafe של אפל/ShutterStock

נציג מטעם אפל טען בתגובה כי מקובל שיצרניות מוכרות סמארטפונים ומתאמי טעינה בנפרד, אך הסטודנטים טענו ששאר היצרניות הסיניות מציעות מארזים עם ובלי מתאמים לבחירת הצרכנים. על פי הדיווחים, ההליך המשפטי עדיין בעיצומו והפך לוויראלי ברשת החברתית הסינית Weibo, שם מקבלים הסטודנטים תמיכה רבה.

וזו לא הפעם הראשונה שאפל נאלצת לספק תשובות בבית המשפט בעקבות ההחלטה להסיר את המטען מהאריזה. בחודש מרץ האחרון הרשות להגנת הצרכן בברזיל קנסה את אפל ב-2 מיליון דולר בגין פרסום מוטעה. בנוסף, מסיבה דומה, אפל נאלצת לצרף אוזניות לדגמי האייפון שנמכרים בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully