וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עומד מאחורי המתקפה על בית החולים הלל-יפה?

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 14:26

גורמים בעולם הסייבר טוענים כי קבוצת ההאקרים תקפה את בית החולים מתוך מניעים כלכליים ולא ביטחוניים. מומחית סייבר: "זו כבר לא סוגיה של חשש לפרטיות. המשמעויות צריכות להטריד את כולנו". צו איסור פורסם הוטל על פרטי החקיר

בווידאו: בית החולים הלל יפה בחדרה אחרי תקיפת הסייבר/צילום: מעריב

על פי מידע שהגיע מגורמים בתחום הסייבר, התקיפה על בית החולים הלל יפה בחדרה לפני כשבועיים בוצעה על ידי קבוצת האקרים מוכרת שמקורם אינו במדינת אויב. לדבריהם, מדובר במתקפה על רקע כלכלי ולא על רקע ביטחוני. צו איסור פורסם הוטל על פרטי החקירה.

בית החולים הותקף במתקפת סייבר מסוג כופר - ומאז טרם חזר לתפקוד באופן מלא. הצוותים בהלל יפה עובדים על התקנה מחודשת של מערכות המחשוב, שכן תיקון ושחזור הנתונים צפוי לקחת עוד ימים רבים, וכבר נראה כי נגרם נזק רב למידע שנשמר במחשבים.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחלקת הקורונה בבית החולים הלל יפה/ראובן קסטרו

נכון להיום ממשיך בית החולים בפעילות תקינה מכיוון שכל המכשור עובד באופן שגרתי, אולם משרד הבריאות ביקש מבית החולים לניאדו בנתניה לגבות את הלל יפה וביקש ממד"א להפנות את החולים הקלים והבינוניים אליו, כך שיגיעו מעט מאוד חולים קריטיים להלל יפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הלל יפה. בן שבת, באדיבות המצולמים
בית החולים טרם חזר לתפקוד מלא/באדיבות המצולמים, בן שבת

"נושא זהות התוקפים נחקר ע"י חוקרי מערך הסייבר ויחידה 443, אולם המשמעויות צריכות להטריד את כולנו", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדת קהילת בטוחים אונליין THINK SAFE CYBER, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. זו כבר לא סוגיה של חשש לפרטיות או לפגיעה כלכלית, תקיפה כזו כנגד בית חולים, עשויה להביא לפגיעה הן באיכות הטיפול הרפואי והן, פוטנציאלית בחיי אדם".

"על המנהלים להבין כי אין ארגון גדול או קטן מדי מכדי להפוך לקורבן של מתקפת סייבר. הערכות מראש היא מפתח במזעור פוטנציאל הפגיעה, והגברת יכולת ההתאוששות מאירוע, באם יתממש", מוסיפה ברוקס-קמפלר.

על פי מידע שהגיע לידי וואלה! בשבוע שעבר, מרכז הסייבר של משרד הבריאות לא היה מאוייש בליל הפריצה. הסבירות היא כי אם הוא היה מאוייש באותו לילה, ניתן היה למנוע ולבלום את הפריצה למחשבים של בית החולים.

סייבר. ShutterStock
"אין ארגון גדול או קטן מדי מכדי להפוך לקורבן של מתקפת סייבר"/ShutterStock

מרכז הסייבר של משרד הבריאות מחובר לכל מערכות המחשוב של כל בתי החולים ותפקידו לספק להם הגנה מתקיפות. המטרה של המרכז היא להגן בעיקר על המכשור הממוחשב מציל החיים שנמצא בבתי החולים, כך שהאקרים לא יוכלו לשבש את פעילות מכונות ההנשמה או משאבות הדיאליזה ויגרמו למוות רחב היקף, כך שהחשיבות שלו רבה.

במהלך השבועיים האחרונים נעשו ניסיונות פריצה נוספים בעשרה בתי חולים ברחבי הארץ, רובם בתי חולים ממשלתיים, שם מערכות ההגנה פחות טובות. כל הניסיונות הללו נבלמו, ועבודת בתי החולים נמשכה כהרגלה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש ביקש ממנהלי בתי החולים בפגישה מיוחדת לגלות עירנות מקסימלית ולהדפיס את כל החומר הקריטי לטיפול בחולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully