וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האייפונים יידעו לזהות תאונות דרכים

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 12:11

אפל עובדת על עדכון גרסה למכשירי אייפון שיאפשר להם לזהות התנגשות בכביש - ולהזעיק את מוקדי החירום באופן אוטומטי, בדומה לתכונת זיהוי הנפילה שקיימת בשעונים החכמים של החברה. כך זה יעבוד

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חידוש משמעותי ומציל חיים בדרך למוצרי אפל? על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אפל צפויה לשחרר בשנה הבאה עדכון שיאפשר למכשירי הדגל שלה לזהות תאונות דרכים - ולחייג אוטומטית למוקדי החירום וההצלה (מוקד 911 בארה"ב בלבד, בשלב זה).

חיישני הסמארטפונים יכולים לספק מידע מדויק שיכול להצביע על התנגשות באמצעות שימוש במד התאוצה שמבונה במכשירים. על פי המסמכים שהוצגו ב"וול סטריט ג'ורנל", אפל עובדת על התכונה החדשה כבר כמה שנים ובודקת אותה באמצעות נתונים מהעולם האמיתי.

החברה אספה מידע באופן אנונימי ממשתמשי השעון החכם שלה, אפל ווטש - שיודע לזהות נפילות - וזיהתה יותר מ-10 מיליון פגיעות חשודות ברכב, כאשר יותר מ-50 אלף מהן מלוות בשיחה ל-911. המטרה של אפל היא לשפר את הדיוק של האלגוריתם שיזהה מקרי חירום בכביש, כך שבלימה פתאומית וזיהוי צלילים שמזוהים כזכוכיות מתנפצות או חריקת צמיגים יכולים להעיד על תאונת דרכים.

תאונת דרכים. ShutterStock
חיישני הסמארטפונים יכולים לספק מידע מדויק שיכול להצביע על התנגשות/ShutterStock

בדומה לפיצ'ר הקיים בשעונים החכמים של החברה, שכאמור יודעים לזהות נפילה, אם האייפון יזהה מצב שחשוד כתאונה, המשתמש יקבל הודעה שתשאל אותו אם הוא בסדר, ובמקרה של חוסר תגובה במשך 60 שניות - ייתבצע חיוג מיידי למוקד ההצלה.

לפי הפרסום, הפיצ'ר החדש צפוי להגיע למכשירים במהלך 2022 בעדכוני iOS 16. עם זאת, אפל היא לא הראשונה שמציגה את התכונה מצילת החיים הזו. גוגל הציגה אפשרות דומה בדגמי הפיקסל - מכשירי הדגל שלה - כבר בשנת 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully