וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הפעילה גרסה רעילה ללא הגנות על משתמשים ללא ידיעתם

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 14:16

האגן בעדותה דיווחה לקונגרס כי פייסבוק ערכו ניסויים בסילוק מעצורי הגנה, וחשפו משתמשים לתוכן קשה או לא אמין בכוונה, כדי למדוד את ההשפעה שלו עליהם

מטא. רויטרס
מטא/רויטרס

בעדותה בחודש שעבר בקונגרס, העידה חושפת השחיתויות של פייסבוק פרנסס האגן כי פייסבוק ערכה ניסויים, שבהם ביטלה חלק מההגנות מקבוצה של משתמשים כדי לראות כיצד יגיבו. הכינוי שהודבק פנימית לניסויים האלה היה "מעצורי הגינות".

"האנשים (בקבוצות) האלה לא קיבלו הגנות ממערכות ההגינות כדי לראות מה קורה להם", אמרה האגן. "מה שקרה הוא שהאנשים האלה נחשפו לגרסה יותר רעילה וכואבת של פייסבוק, והשתמשו בה פחות".

אבל המסמכים הפנימיים חושפים סיפור מורכב יותר. לפי דו"ח פנימי מ-2019, פייסבוק חקרה את ההשפעה של הסרה של חלק מההגנות, למול תוכן בעייתי כמו מקורות חדשותיים לא מהימנים, אבל התוצאות היו מעורבות.

מארק צוקרברג. AP
צוקרברג, מנכ״ל פייסבוק/AP

הדו"ח הראה כי בשעה שפייסבוק הסירה הגנות ממיליוני משתמשים, החשיפה שלהם לתכנים מזיקים, כמו אלימות מפורשת, כמעט ולא השתנתה. למעשה, השינוי הזה גרם לאנשים לבלות יותר באפליקציה, ולהגיב יותר.

"בדיקת מוצרים ובטיחות הם חלק חשוב משיפור הפלטפורמה שלנו, והוא סטנדרטי בתעשיית הטכנולוגיה ותעשיות אחרות", השיב דרו פוסטרי, דובר מטעם פייסבוק לפרוטוקול. עוד הוא ציין כי מעצורי ההגינות השפיעו על בערך שני אחוזים מהמשתמשים. "זה עוזר לנו לבנות את הכלים כדי להקטין מופעים של ביטויי שנאה, וסוגים אחרים של תוכן בעייתי בפלטפורמה שלנו", אמר הדובר מטעם פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully