וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר: קבוצת האקרים תקפה חברת שרתים ישראלית

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 23:25

אתרי אינטרנט שוב סופגים מתקפה מצד האקרים: התוקפים, המזוהים כפלסטינים, תקפו חברה המספקת שירותי מתחם (כתובות) - והצליחו לגרום לשיבושים שנמשכו שעות. "נראה כי המתקפה הסתיימה ושירות ה-DNS פועל כסדרו"

איום הסייבר בתחבורה. ShutterStock, ShutterStock
איום הסייבר בתחבורה/ShutterStock, ShutterStock

המתקפות על החברות הישראליות נמשכות: האקרים המזוהים כפלסטינים תקפו הלילה (חמישי) את שירות ה-DNS של חברת דומיין דה נט (Domain the Net), המספקת שירותי מתחם (כתובות) ואחסון אתרים. בעקבות המתקפה אתרים רבים ברשת אינם זמינים משעות הערב.

"בשעות האחרונות התקיימה התקפת DDOS על שרתי DNS של דומיין דה נט", נכתב בהודעה מטעם החברה. "ההתקפה השפיעה על חלק מהלקוחות, שעושים שימוש בשרתי ה-DNS שלנו. על מנת לעצור אותה מערכות הגנת הסייבר שלנו חסמו גלישה משרתים מסוימים מחו"ל ולכן חלק מתנועת גולשים לגיטימית נחסמת בשלב זה".

"חשוב לציין ששרתי האחסון של החברה לא הושפעו ואין שום השפעה על מערכות רישום שמות הדומיין.
מדובר כפי הנראה בהתקפה מסיבית ברמה של מדינה", הוסיפו בחברה. "אנחנו מטפלים בנושא בשיתוף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי. בשלב זה נראה כי המתקפה הסתיימה ושירות ה-DNS פועל כסדרו".

פשע סייבר. ShutterStock
״בשלב זה נראה כי המתקפה הסתיימה ושירות ה-DNS פועל כסדרו״/ShutterStock

כאמור, על פי הערכות מאחורי המתקפה עומדת קבוצה של האקרים המזוהים כפלסטינים, שכן מוקדם יותר היום פורסם ציוץ בעמוד הטוויטר "Palestinian Cyber", ובו נכתב: "בואו נתכונן להתקפה הבאה בקרוב".

לטם גיא, סמנכ"ל מוצר סייבריזן, אומר כי "ההצלחה של קבוצת Black Shadow בחשיפת מידע אישי של אזרחים ישראלים מאתר ההכרויות אטרף והמכון הרפואי מור מעודדת את הקבוצה, וקבוצות דומות, לבצע תקיפות נוספות שיביכו את מדינת ישראל ואזרחיה. ההתקפות עצמן אינן בהכרח מורכבות טכנולוגית, אלא מחפשות את נקודות החולשה אצל חברות אשר לא מוגנות מספיק או יכולות לגרום לנזק היקפי דרך תקיפת שרשרת אספקה".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully