וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את ה-Galaxy Watch 4 Calssic: הטוב יותר למשתמשי אנדרואיד

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 11:49

השעון החכם החדש של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית מגיע עם ממשק המשתמש החדש המבוסס על WearOS ושומר על המראה העגול והמוכר של החברה. עם זאת, על אף השדרוגים, ייתכן כי חובבי ספורט אמיתיים יעדיפו עדיין שעונים אחרים. הסקירה המלאה

Galaxy Watch 4. סמסונג,
Galaxy Watch 4 Classic/סמסונג

העולם שלנו משתנה מרגע לרגע. זה משפט שהיה נכון תמיד, אבל הפך בעשור האחרון למציאות רוויה בפניות פרסה חדות וזינוקים מטורפים אל עתיד מרגש ובלתי צפוי. באופן אירוני, דווקא בתוך עולמות הטכנולוגיה הגדולים והמשפיעים ביותר לפעמים ניתן לראות איזו עייפות חומר מחשבתית וקיבעונות משתקים.

דוגמה מושלמת לכך היא סמסונג, ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית שנראה שהתחילה להתאהב בדימוי של "האויבת הכי גדולה של אפל", לא פעם במחיר של להסתפק במקום השני הקבוע. בתוך המציאות הזאת, הבחירה של סמסונג לשלב את טכנולוגיית ה-Wear OS 3 של גוגל בסדרת השעונים החדשה שלה היא הצהרת כוונות די מרעננת.

הבחירה ללכת עם מערכת ההפעלה החדישה והמצויינת של גוגל היא בדיוק ההבדל בין שעון חכם טוב לשעון חכם מצויין. שילוב הפעולה המרענן הזה הוא בדיוק מה שסמסונג הייתה צריכה כדי להוציא את עצמה מהרובריקה של "הטובה ביותר חוץ מהטובה ביותר". התוצאה, בשורה התחתונה, היא כנראה השעון החכם הכי חזק שנמצא בשוק כרגע לחובבי אנדרואיד.

Galaxy Watch 4. סמסונג,
Galaxy Watch 4 Classic/סמסונג

העיצוב

סדרה 4 ממשיכה את המראה העגול הקלאסי שמאפיין גם את הגרסאות הקודמות של סמסונג, אלה שהגיעו עם מערכת ההפעלה Tizen השנויה במחלוקת. מראה הוא עניין אינדיבידואלי אבל לכל הפחות סמסונג מותירה למשתמש את האפשרות להיראות כאילו הוא משתמש בשעון אנלוגי אמיתי, ולא בגאדג'ט טכנולוגי על היד. בעיני חלק מהמשתמשים מדובר ביתרון, אך יש כנראה מי שיעדיפו את המראה המרובע הגיקי של אפל שכמו זועק: "תראו, יש לי סמארטווץ'".

רצועת הסיליקון שמגיעה עם השעון קצת מאסיבית, ובזמן פעילות גופנית גם הרגישה לא נעימה על העור. למזלנו, ניתן בקלות להחליף אותה כמעט לכל רצועה אחרת. במקרה שלי, השתמשתי ברצועת מתכת כסופה פשוטה שהפכה את כל מראה השעון לקצת מכובד יותר ובולט פחות.

בגרסת ה"קלאסיק" שבדקנו מתווספת לעיצוב העגול גם חוגה שמשמשת לניווט בין תפריטי השעון, כפי שהופיעה גם בגרסאות הפרימיום בסדרות הקודמים של השעון. מדובר בפיצ'ר מעוד יעיל ונוח, שאף מוסיף לשעון מראה יותר, ובכן, קלאסי. כך או כך, מדובר באחד המכשירים הכי עבים שקיימים כרגע בשוק, וזה ניכר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Galaxy Watch 4. סמסונג,
רצועת הסיליקון שמגיעה עם השעון קצת מאסיבית/סמסונג

השימוש הבסיסי

השעון החדש צויד בממשק One UI Watch של סמסונג שמתבסס על WearOS של גוגל. צג ה-Super AMOLED של השעון מציג צבעים יפים, ומאפשר לצפות במסך בכל שעות היום. זה נשמע בסיסי ומטופש, אבל משתמשים ותיקים של שעונים חכמים זוכרים עדיין את הימים שזו הייתה משימה מאומצת לקרוא את השעה בשמש.

אבל לא פחות חשוב - הצג מצליח לצרוב ברקע את השעה גם בתצוגת "Always On" בלי לגמור את הסוללה במהירות. למעשה, מי שרוצה להשתמש בשעון רק בפונקציה המקורית שלו יוכל להעביר אותו למצב טיסה, ולהשתמש בו פשוט כשעון יפה במשך ימים בין טעינה לטעינה.

מי שמעדיף לחסוך בזמן סוללה יכול לבטל את אופציית ה"Always On", ולהסתמך על העירנות של השעון והרגישות שלו לתזוזת היד. לצערי, האופציה לא תמיד עבדה אצלי, ומצאתי את עצמי לוחץ על אחד הכפתורים בשעון כדי להעיר את המסך.

כמו בגרסאות קודמות, השעון מגיע עם עשרות "פנים" שונים שניתן להחליף ביניהם, בנוסף לאפשרות להוריד (בחינם או בתשלום) צגים מהחנות של סמסונג או גוגל.

Galaxy Watch 4. סמסונג,
השעון החדש צויד בממשק One UI Watch/סמסונג

ממשק מול הסמארטפון

דובר הרבה על כך שחלק מהפיצ'רים המתקדמים של השעון החדש עובדים רק בשילוב של סמארטפון מבית סמסונג. ייתכן כי זה המצב, אבל בתקופת הניסיון הקצרה שלי עם השעון לא נתקלתי בדברים האלה. מצד שני, ייתכן כי מדובר בפיצ'רים שממילא לא עובדים בישראל כמו גוגל פיי.

גם מול הוואן פלוס האהוב שלי, השעון ביצע את כל הסנכרונים האוטומטיים המוכרים מהגרסאות הקודמות של השעון. הודעות מהוואטסאפ הגיעו ובצורה ברורה גם בעברית לצג, כאשר ניתן להגיב אפילו להודעות מהשעון באמצעות זיהוי קולי (באנגלית בלבד) או בהקלדה על הצג הקטן והלא נוח של השעון.

ניתן גם לקיים שיחות של ממש באמצעות השעון, בסגנון דיק טרייסי, אך איכות השיחה תהיה ברמה ירודה יחסית. ובכל מקרה, יש מעט מאוד סיבות הגיוניות לנהל שיחה דרך שעון.

ספורט

השעון החדש שומר על האיכות המוכרת מהשעונים הקודמים בכל הנוגע לניטור מדדים אוטומטיים, בתוספת של בחינת אחוז שומן גוף. הניטור יתחיל אוטומטית אלא אם תכוונו אותו אחרת, וניתן להשתמש במגוון אפליקציות מותאמות לשעון, למרות שאין סיבה שלא להשתמש באפליקציית Samsung Health הפשוטה והמוכרת (בה אני משתמש, כאמור, למרות שאין לי בכלל סמארטפון של סמסונג).

סדרת ה-Galaxy Watch 4. סמסונג,
מגיע במספר צבעים/סמסונג

בשורה התחתונה

מדובר כאמור בשעון החכם הטוב ביותר כרגע בשוק למשתמשי אנדרואיד, ולא רק. ייתכן כי חובבי ספורט אמיתיים יעדיפו עדיין את השעונים של גרמין, חובבי גאדג'טים יעדיפו את האפל פון וחובבי ג'יימס בונד יעדיפו שעונים אנלוגיים של אומגה - אך הסמסונג גלקסי ווץ', בעיקר בגרסת ה"קלאסיק", יספק שילוב של שעון יפה על היד עם כל היכולות האפשריות של שעון חכם.

האם יש צורך לשדרג את השעון הישן שלכם לגרסה החדשה? ממש לא. האם יש בכלל סיבה לשימוש בשעון חכם? בעיניי, אחרי שהתרגלתי לכך בשנים האחרונות, התשובה היא בהחלט כן.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully