וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקניות: כך תשמרו על עצמכם מפני הונאות

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 10:12

ימי הקניות הפכו גם ל"חגיגות הסייבר" בו אנו חשופים הרבה יותר בשל הפעולות המרובות שלנו באינטרנט עם פרטי האשראי, לצד ריבוי ההונאות ברשת ומתקפות פישינג. מתכננים להסתער על המבצעים? הנה מה שכדאי שתדעו

מתקפת סייבר. ShutterStock
מתקפת סייבר/ShutterStock

זהירות, חג הקניות (וההונאות) מתחיל: במהלך חודש נובמבר (אל תוך דצמבר) יצאו לדרך ימי הקניות ברשת: שופינג IL, יום הרווקים הסיני, Black Friday ו-Cyber Monday. למרבה הצער, לכל הקרנבל הזה מתלווים גם לא מעט מתקפות פישינג שהמטרה שלהן אחת - לגנוב מכם כמה שיותר כסף. כמו בכל שנה, יש גורמים זדוניים שמתכננים בקפידה את מתקפת הסייבר הבאה ומקימים אתרים פיקטיביים המתחזים למותגים שנראים חזותית בדיוק כמו האתרים המקוריים, ומציעים מחיר נמוך משמעותית מהרגיל.

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי במחקר שערכו במרץ בשנה שעברה כי רק 29% מהצרכנים חשים ביטחון רב בעת ביצוע רכישות ברשת. קיבלתם הודעות מפתות במיוחד? היזהרו! זהו פישינג: בעיקר בחודש זה אנחנו מקבלים הודעות רבות על מבצעים מיוחדים ומפתים או על זכיות מרגשות במיוחד. מה עושים? לא מקליקים - מתעלמים ומוחקים. פעולות פישינג מטרתן "לדוג" את הצרכן או הלקוח הפוטנציאלי באמצעות מבצעים והודעות מפתות במיוחד.

גבר עם כרטיס אשראי וטלפון נייד. ShutterStock
המטרה של התוקפים – לגנוב מכם פרטי אשראי/ShutterStock

ההונאה נמצאת בפרטים הקטנים

"חשוב לזכור, יש מי שמחכה בדיוק כמוכם לטירוף השל הקניות, ואלו התוקפים שיודעים לנצל את תנועת הרכישות הגועשת ברשת כדי להפיץ נוזקות ולהשיג גישה לפרטים אישיים של אנשים ולגרום להם נזקים", אומרים בחברת אבטחת המידע ESET. "חודש הקניות של נובמבר משמש קרקע פורייה במיוחד לביצוע הונאות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טלפון סמס ידיים איש מקליד הודעה טקסט סמאטרפון סלולרי. ShutterStock
״הגיעו לאתר הרצוי ביוזמתכם"/ShutterStock

כך תתגוננו מפני הונאות

  • התחילו מלקנות מאתרים מוכרים - רכישה מאתרים מוכרים וידועים תהיה לרב בטוחה יותר מאשר אתר שאתם לא מכירים ומציע מוצר של מאות שקלים בחצי מחיר. רכישה מאתר שאינכם מכירים ועלול להיות זדוני יכולה להסתיים בהפסד כספי משמעותי וגישה לכרטיס האשראי שלכם.
  • אל תקליקו על קישורים לא מוכרים - במקרים רבים תפגשו בקישורים שמציעים מבצעים וקופונים שווים במיוחד. גם בשגרה זו יכולה להיות בעיה, אך בחודש הקניות חשוב להיות ערניים לתרמיות שמנסות לנצל את התקופה הזו בשנה. ניסיונות ההונאה הללו יכולים להגיע אליכם במייל, ברשתות החברתיות, בוואטספ ואפילו במודעות בגוגל ובפייסבוק.
  • היזהרו מפרסומות להנחות מטורפות ברשתות החברתיות - אם הגעתם למוצר המבוקש דרך הקלקה על קישור מרשת חברתית, למשל פייסבוק או אינסטגרם ואפילו גוגל, תמיד תבדקו בנפרד גם באתר הרשמי של החברה המפרסמת שהמבצע או הדיל באמת קיימים. מחקרים מראים כי גם פרסומות בפייסבוק עלולות לגרום לנו להוריד נוזקות למכשירים שלנו.
  • היזהרו מניסיונות פישינג והונאות במייל - הצעות מפתות שמגיעות אליכם למייל ומפנות אתכם לאתרים שאינם מוכרים עלולים להיות ניסיונות לדלות מכם את המידע האישי, פרטי האשראי ולגרום לכם לנזק. אם קיבלתם מייל על מבצע שאתם חייבים, רצוי להיכנס לאתר באופן עצמאי וגם אז לבדוק שהוא בטוח ואמין (הטיפ הבא)
  • ודאו שהאתר שאתם רוכשים בו מאובטח - בדקו האם כתובת האתר מתחילה ב-Https:// שכן מרבית אתרי הקניות מצפינים את תעבורת התקשורת. בנוסף, באתרים מאובטחים ישנו סימן של מנעול ירוק מצד שמאל של הכתובת (ימין אם הדפדפן בעברית). שימו לב כי סימן המנעול מופיע בשורת כתובת ה-URL ולא באתר עצמו, מה שיכול להעיד על אתר פיקטיבי. אתר מאובטח יגן על המידע שלכם ויפחית סיכון לאובדן מידע.
  • השתמשו באימות דו-שלבי - אם הוא מוצע באתר בו אתם רוכשים - באמצעות האימות הכפול (שנקרא גם אימות דו-שלבי) גם במידה והסיסמה שלכם דלפה החוצה איכשהו, מבלי השלב השני לא ניתן יהיה לעשות איתה כלום.
  • ודאו שמערכת ההפעלה שלכם מעודכנת וכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים. תוכנות מעודכנות לרב מכילות עדכוני אבטחה חשובים ששומרים על המחשב שלכם בטוח.
  • ודאו כי רשת ה-WiFi אליה אתם מחוברים מאובטחת ושאתם יודעים למי יש גישה לרשת הביתית שלכם. מומלץ שלא להשתמש ברשת WiFi ציבורית בזמן הביצוע של רכישות מקוונת, גם אם היא מוגנת בסיסמה. רכישה ממחשב או סמארטפון שמחובר לרשתות ציבוריות לא מאובטחות מאפשרת יירוט של המידע ע"י תוקפים שמחוברים לאותה הרשת, ובכך לגנוב ולהשתמש בפרטי התשלום שלכם.
  • כל הסיסמאות שאתם משתמשים בהן צריכות להיות מורכבות, כאלו שקשה לנחש או אפילו טוב יותר, קשה לנחש, אבל קל לזכור. חשוב גם שלא "למחזר" סיסמאות עבור מספר אתרים ושירותים. במידה והאקרים השיגו פרטי התחברות שלכם הכוללים שם משתמש וסיסמה, הם בדרך כלל גם ינסו להשתמש בפרטים הללו על מנת לגשת לשירותים נוספים בהם אתם משתמשים. סיסמה חזקה היא כזו שמורכבת ממספרים, אותיות קטנות, אותיות גדולות ותווים מיוחדים.
  • שלמו באמצעות PayPal, אפל פיי, גוגל פיי או בכרטיס אשראי. חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לרוכשים הגנה במידה ומשהו השתבש במהלך הקנייה. הימנעו מתשלומים באמצעות העברה בנקאית. אם אתם קונים הרבה ברשת, תוכלו לשקול לייעד לכך כרטיס אשראי אחד. במקרה שמשהו יקרה, תוכלו לבטל אותו בקלות מבלי להשפיע על עסקאות שוטפות נוספות.
  • הגדירו התראות באמצעות חברת האשראי - כך תוכלו לקבל SMS או מייל על כל רכישה שמתבצעת בכרטיס האשראי. הגדירו את ההתראות החל מסכום נמוך עבור כל רכישה. כמו כן, הגדירו התראות עבור סך רכישות מעל סכום מסוים כדי להגן על רכישות מרובות של סכומים נמוכים. ניתן גם להגדיר התראות רק על רכישות מחו"ל. בכלל, בידקו את החיובים שלכם באופן שוטף. זה רק יכול לעזור.
  • היזהרו ונסו להימנע מאפליקציות המבקשות הרשאות חשודות, כגון גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט, הרשאות ניהול, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.
  • הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות כמו Google Play או Apple Store של אפל. החנויות הרשמיות מבצעות תהליכי בדיקה כדי לוודא שלא יהיו בהן אפליקציות זדוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully