וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוצב עם כמה פשרות: בדקנו את ה-realme GT Master Edition

30.11.2021 / 11:00

עיצוב יוקרתי, מסך Super AMOLED, טעינה מלאה ב-33 דקות ומערך צילום מפתיע: הסמארטפון החדש של ענקית הסלולר הסינית מציע לא מעט בתמורה לכסף שלכם. אולם, יש כמה חסרונות שכדאי שתדעו | סקירה

realme GT Master Edition. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
realme GT Master Edition/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את הרושם שהותיר לנו ה-realme GT Master Edition אחרי שבילינו איתו קצת יותר משבוע אפשר לסכם בשתי מילים: מרשים ומבלבל. מדובר בסמארטפון חדש של היצרנית הסינית, שעוצב ופותח בשיתוף מעצב תעשייתי מוכר מיפן. עם ההשקה המקומית קיבלנו אותו לסקירה מרשת באג - המשווקת הרשמית של realme בארץ.

עיצוב

ה-realme GT Master Edition, או כמו שאנחנו נקרא לו מעתה, ה-GT Master, נראה כמו כל סמארטפון אחר מהשנתיים האחרונות - לפחות בחלקו הקדמי, כאשר המסך משלב "חור" עבור המצלמה הקדמית (סלפי) בצידו השמאלי העליון.

ההבדל העיקרי של ה-GT Master בניגוד כמעט לכל סמארטפון בשוק הוא הגב שעשוי מעור טבעוני ומעוצב בהשראת מזוודה - גימור עליו חתום המעצב היפני נאוטו פוקאסווה. כמו כל מוצר מעוצב שלא נועד לכל עין, רוב האנשים שראו את המכשיר חשבו שהוא מיוחד ויפה. עם זאת, יש גם קבוצה שחשבה שהוא מכוער.

בכל מקרה, ה-GT Master דקיק - 8 מ"מ ונוח (מאוד) לאחיזה, ומסגרת האולמיניום נותנת לו אלמנט שמחזק את האלגנטיות של המכשיר. המשקל שלו קל - 174 גרם בלבד, מה שאומר שמדובר בסמארטפון שלא יכביד על ההליכה כשהוא בכיס.

realme GT Master Edition. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
נוח לאחיזה. ה-GT Master של רילמי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וביצועים

realme שילבה כאן מסך Super AMOLED בגודל 6.43 אינץ', פאנל עם יתרון בצד הניגודיות הגבוהה, כאשר גם צפייה במסך מחוץ לבית בשמש ישירה הופכת לפשוטה הרבה יותר. כמו כן, המסך של ה-GT Master תומך בקצב רענון מקסימלי של 120 הרץ, אך כדי שזה יפעל באופן קבוע תצטרכו לבחור באפשרות זו בהגדרות תצוגה.

בצד המפרט, אפשר למצוא כאן תמיכה ברשת הדור החמישי (5G) לצד 8 זיכרון עבודה (RAM) וזיכרון אחסון פנימי בנפח של 256 גיגה-בייט. ואולם, בגלל תג המחיר הנמוך, אחת הפשרות היא במעבד - Snapdragon 778G. וכאן מגיע החלק המפתיע: המכשיר מספק ביצועים יותר מנהדרים ללא גמגומים, תקיעות או איטיות חריגה. כמו כן, גם מנגנון טביעות האצבע המשולב בתוך המסך מגיב במהירות.

בצד הסוללה, realme שילבה סוללה עם קיבולת של 4,300 מיליאמפר-שעה, כולל טעינה מהירה (SuperDart) שיכולה לטעון את המכשיר ל-100% תוך 33 דקות. בפועל, ה-GT Master הצליח לספק יממה של עבודה בשימושים בינוניים עד כבדים - כולל רשתות חברתיות, צילום וצפייה בסרטונים.

realme GT Master Edition. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
realme GT Master Edition/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אנדרואיד סיני, אבל קצת אחר

הדגם מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 במעטפת של realme UI 2.0 - ממשק המשתמש של היצרנית הסינית. ובניגוד לסמארטפונים אחרים מבית BBK - שהיא גם החברה-האם של וואן פלוס ו-OPPO - ממשק המשתמש של realme פחות עמוס ויותר מזכיר את הגרסה הנקייה של מערכת ההפעלה של גוגל.

האייקונים מעוצבים בצורה נקייה, התפריטים מסודרים בצורה טובה, וכוללים שימוש חכם ולא עמוס מדי - דבר שהיצרניות הסיניות נופלות בו לא מעט. בדומה לגרסאות אנדרואיד אחרות, ניתן להעלים את מגירת האפליקציות בתפריט הגדרות התצוגה, וגם לבחור במצב "שימוש פשוט" שהופך את הסמלים לגדולים וברורים יותר.

כמו כן, גם כאן תוכלו להגדיל את פריסת האפליקציות בהגדרות התצוגה - ולהגדיל את כמות האפליקציות במסך הבית. בנוסף, ניתן לנעול אפליקציות באופן ספציפי באמצעות קוד גישה.

realme GT Master Edition. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מערך הצילום נמצא בתוך מלבן/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

מערך הצילום בגב המשכשיר מורכב משלושה חיישנים, עם מצלמה ראשית ברזולוציה של 64 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/1.8, מצלמת זווית רחבה עם חיישן 8 מגה-פיקסל שמציעה צילום של 119 מעלות, לצד מצלמת מאקרו עם חיישן 2 מגה-פיקסל. בחלקו הקדמי של ה-GT Master נמצאת מצלמת סלפי של 32 מגה-פיקסל.

איך התוצאות בפועל? נתחיל מהסוף, שהוא גם החלק הפחות משמח: לא תמצאו כאן מייצב אופטי. עם זאת, החיסרון לא מאוד מורגש, שכן בתנאי תאורה אופטימליים - כמו שמש ישירה או תאורה טבעית - התמונות יוצאות מוצלחות עם צבעים עשירים, נאמנים למקור ורמת פירוט נהדרת.

צילום עם ה-realme GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט טובה בתאורה נכונה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-realme GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-realme GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-realme GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם ה-realme GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כמו כן, גם צילום התקריב (מאקרו) מספק תוצאות לא רעות. באשר לצילום לילה, גם כאן התוצאה הייתה סבירה בהחלט, ללא מריחות או גרעון מוגזם, אך כן מעט עיבוד יתר של הבהירות - דבר אופייני אצל היצרניות הסיניות.

בשורה התחתונה

ה-realme GT Master Edition נמכר ב-1,599 שקלים ברשת באג, ומציע תמורה די טובה לכסף שלכם: הוא מעוצב, תומך דור חמישי, כולל מסך Super AMOLED מצוין, טעינה מהירה ומערך צילום סביר שמוציא תמונות טובות בתנאים אופטימליים.

ואולם, יש כאן שני חסרונות קטנים: המכשיר אינו מציע עמידות בפני מים ואבק (אל תצפו לקבל את זה בתג מחיר נמוך). בנוסף, אין תמיכה בטעינה אלחוטית - דבר שחייב לטעמי להפוך לסטנדרט בכל סמארטפון.

  • עוד באותו נושא:
  • RealMe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully