וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו הסמארטפון המסקרן של חברת מוצרי החשמל היוקרתית מיפן

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 11:43

בלמודה היא לא שם מוכר לצרכן המערבי, אבל ביפן יש רשימת המתנה לטוסטרים שלה. החברה הוציאה כעת סמארטפון ראשון, שלא דומה לאף סמארטפון שאתם מכירים

Balmuda. Balmuda,
Balmuda/Balmuda

חברת בלמודה היפנית אולי לא מוכרת לצרכן המערבי, אבל ביפן היא שם דבר. החברה מתמחה במוצרי חשמל ביתיים מעוצבים לפלח השוק העליון, ביניהם הטוסטר שלה (כן, טוסטר) שיש לו כת מעריצים ורשימת המתנה של חודשים. בסוף השבוע האחרון הכריזה בלמודה על הסמארטפון הראשון מתוצרתה, שנקרא, ובכן, בלמודה.

בלמודה, באופן לא מפתיע, שונה מאוד ממה שתמצאו כיום בשוק. לטענת ג'ן טראו, מנכ"ל החברה התחושה שלהם הייתה שטלפונים נעשו גדולים ולא מעשיים בשנים האחרונות. כך שטלפון בלמודה שלהם עוצב במחשבה על קומפקטיות ואלגנטיות כיעדים מרכזיים.

טלפון בלמודה הוא סמארטפון בן 4.9 אינץ' בסך הכל, עם יחס מסך 16:9 ותצוגת Full HD חדה מאוד. מבחינת הגוף, זהו סמארטפון מעט שמנמן ולא שטוח - בכוונה. הוא כמעט 14 מ"מ בעובי, אבל עוצב בקווים עגולים, כך שהוא מתיישב ביד בנוחות כמו חלוק נחל עם גוף פלסטי חלקלק ונעים למגע - מאוד שונה מהטלפונים של היום. יותר מכל, ממה שראינו, הוא מזכיר לכותב שורות אלה את מכשירי ה-Palm הקלאסיים, מחשבי כף היד הקטנים שקדמו לעידן הסמארטפונים, וזה מקסים.

Balmuda. Balmuda,
Balmuda/Balmuda

יש לו בחלקו האחורי מצלמת 48 מגהפיקסל בודדת, ושקע לחיישן טביעת אצבע, המצלמה החזיתית, 8 מגהפיקסל, היא מסוג חור ניקוב במסך. הסוללה צנועה, 2,500 מילימאמפר, אבל אולי כדי לפצות על הסוללה קטנת הקיבולת, הוא תומך בטעינה אלחוטית.

גם המפרט הטכני שלו צנוע (תיכף תקראו על המחיר, שלא צנוע בכלל!), המעבד הוא סנאפדרגון 765, עם ששה גיגהבייט זיכרון ו-128 גיגהבייט אחסון. התוכנה שלו מבוססת על אנדרואיד 11, אבל בלמודה יצרו כאן מעטפת מוקפדת ומעוצבת משלהם: אפשר להפוך רכיבים בטפט למגיבים כדי להפעיל אפליקציות שונות, כמו להחליק על אחד הקווים כדי לפתוח את גוגל מפות, והחלקה אופקית מאפשרת לדפדף בין אפליקציות מובנות כמו יומן, פנקס רשימות ומחשבון, קצת מזכיר את WebOS לטלפונים, הי"ד (LG הפכו אותה למערכת הפעלה לטלוויזיות בלבד).

ניתן להשיג את טלפון בלמודה עם חוזה לחברת SoftBank היפנית, או לקבל מכשיר לא נעול, תמורת 104,800 ין שהם כ-900 דולר. זה אולי נשמע הרבה עבור טלפון במפרט הזה, אבל אל תשכחו שבלמודה גם מוכרת טוסטרים ב-329 דולר - והם נחטפים בקצב יותר גבוה ממה שמספיקים לייצר...
המחיר הוא בעיקר על החווייה והעיצוב הכולל, ולא רק על הברזלים. טלפון בלמודה, בהכרח, לא מיועד למי שמחפש מכשיר קונבנציונלי.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully