וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הבלאק פריידיי: עלייה של 208% בהונאות

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 12:15

האקרים מנצלים גם את חודש הקניות והרעב של הלקוחות למבצעים והנחות: מחקר חדש זיהה מתקפות מתוחכמות המובילות לעמודי תשלום מזוייפים שנראים בטוחים ולגיטימיים. הפלטפורמה הפופולרית ביותר בקרב התוקפים: אמזון

סכנה בסמארטפון. ShutterStock
עלייה של 208% בהונאות/ShutterStock

הבלאק פריידיי יצוין רשמית רק ביום שישי הקרוב, אך עסקים רבים ברחבי העולם כבר בעיצומן של חגיגות המבצעים. עם זאת, הם לא לבד: גם ההאקרים פצחו כבר בחודש שעבר במבצעי תקיפות והונאות דיגיטליות כדי לנצל את האצבע הקלה של הלקוחות - ולגנוב מהם כסף.

מבדיקה של חברת הגנת הסייבר קספרסקי, כבר במהלך חודש אוקטובר האחרון זוהתה עלייה משמעותית בכמות ההונאות, ובסך הכל זוהו כמעט שני מיליון התקפות שונות (1,935,905) לעומת חודש ספטמבר שבמהלכו זוהו רק 627,560 התקפות - עלייה של כ-208% בתוך חודש אחד.

עיקר ההונאות הן הונאות הדיוג (פישינג) - אפיק ההתקפות שהפך השכיח ביותר בעקבות מגפת הקורונה ותקופת הסגרים, שאילצו רבים מאיתנו להעביר את הרגלי הקניות שלנו מהקניון לאתרים המקוונים או האפליקציות. הסוג הנפוץ ביותר של הונאות הדיוג בחודשים האחרונים הוא זיוף של עמודי תשלום דיגיטליים (ePayment). עמודים אלה מתחזים לעמודי תשלום לגיטימיים של עסקים בכל רחבי העולם על ידי שימוש בגופנים, סמלים ועיצובים המזוהים עם בתי העסק.

אמזון. ShutterStock
הפלטפורמה הפופולרית ביותר בקרב התוקפים: אמזון/ShutterStock

למעשה, בכך הם משכנעים לקוחות שעמוד התשלום אליו נכנסו הוא לגיטימי ובטוח. בנוסף, עמודים מזויפים אלה מופצים בכל רחבי העולם על ידי הודעות סמס, מיילים מזויפים ואפילו על ידי פושעי הסייבר עצמם המתחזים לאנשי מכירות.

פושעי הסייבר עושים כל שביכולתם על מנת להנגיש את שיטות התשלום השונות למשתמש (אפשרות לשלם באמצעי תשלום ישירים כגון ארנקים דיגיטליים, מענה מהיר ללקוח וכו'), ובכך מצליחים לשכנע עוד ועוד משתמשים לבצע את העסקאות באמצעות עמודי התשלום המזויפים.

החוקרים בקספרסקי ניתחו גם את פלטפורמות המסחר עצמן והנתונים אינם מעודדים. על פי הממצאים, פלטפורמת המסחר הפופולארית ביותר לצרכי זיוף ודיוג היא אמזון (שהפכה בשנים האחרונות לפופולאריות רבה גם בישראל), ומיד אחריה מדורגות פלטפורמות מוכרות וגדולות אחרות, בהן eBay, עליבאבא, Walmart ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אישה מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
אישה מתוסכלת מול מחשב/ShutterStock

"אנחנו תמיד מזהים עליה משמעותית בכמות ההונאות בתקופת יום שישי השחור, אבל לא ציפינו לראות עליה כה משמעותית בהונאות העושות שימוש בזיוף והתחזות לפלטפורמות המסחר ולעמודי התשלום המוכרים ביותר בעולם, עם עליה של 208% בתוך חודש אחד. אנו ממליצים למשתמשים לבחון באופן קפדני את הקישורים ועמודי הסחר אליהם הם נכנסים", אמרה טטיאנה שארבאקובה, מומחית אבטחת סייבר בקספרסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully