וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תובעת את NSO: דורשת לחסום לחברה גישה לאייפונים

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 23:03

ענקית הטכנולוגיה לא סולחת: אפל הגישה היום (שלישי) תביעה לבית משפט פדרלי, בדרישה לחסום את חברת הסייבר ההתקפי מלהחזיק כל תוכנה, חומרה או שירות שייתן גישה לרוגלת הפגסוס שלה למשתמשי אפל

אפל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל הגישה היום (שלישי) תביעה בבית משפט פדרלי, הדורשת למנוע מ-NSO להחזיק או להשתמש בכל התקן, שירות או תוכנה מתוצרתה, כדי להגן על פרטיות משתמשיה. התביעה באה בעקבות העובדה שחברת NSO הישראלית, המפתחת ומפיצה תוכנות ריגול לשימוש ממשלות ניצלה פרצה במערכת ההפעלה של האייפון כדי לרגל אחרי משתמשי אפל.

NSO לאחרונה עולה שוב ושוב לכותרות בעל כורחה, בשל העובדה שתוכנת פגסוס שלה, משמשת משטרים רודניים למעקב אחרי מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילי זכויות אדם, לצד פוליטיקאים בכירים כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון.

סניף של חברת קבוצת NSO ליד היישוב ספיר, 24 באוגוסט 2021.. AP
סניף של חברת קבוצת NSO ליד היישוב ספיר, 24 באוגוסט 2021./AP

התביעה, השנייה מסוגה, באה בהמשך לתביעה דומה של פייסבוק שהוגשה נגד NSO בטענה שהאחרונה פעלה באופן דומה כדי לרגל אחרי משתמשי וואטסאפ, שבבעלות פייסבוק. התביעה הזו עדיין מתנהלת. זאת, לצד העובדה שמחלקת המדינה הכניסה את NSO, לצד חברה ישראלית נוספת, לרשימה שחורה של חברות "הפועלות בניגוד לאינטרסים ולביטחון הלאומי של ארצות הברית".

בתוך כך, חברת הדירוג מודיס הורידה את דירוג האשראי של NSO בשל אפשרות לחדלות פירעון וחובות של חצי מיליארד דולר.

מ- NSO נמסר כי "חייהם של אלפי בני אדם ניצלו ברחבי העולם הודות לטכנולוגיות של קבוצת NSO המשמשות את לקוחותיה. פדופילים ומחבלים פועלים בחופשיות במקלטים בטוחים טכנולוגית, ואנו מספקים לממשלות את הכלים החוקיים להילחם בזה. קבוצת NSO תמשיך לדגול באמת."

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully