וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמיקאזה: חללית של נאס"א תתנגש באסטרואיד - כדי לשנות את מסלולו

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 12:49

סוכנות החלל האמריקנית שיגרה את החללית הבלתי מאויישת, והיא תגיע אל היעד בעוד כשנה - במרחק של 11 מיליון קילומטרים מכדור הארץ ובמהירות של 24 אלף קמ"ש. "זה לא הולך להרוס את האסטרואיד. זה רק ייתן לו דחיפה קטנה", אומרים בסוכנות. עלות המשימה: 325 מיליון דולר

נאס"א שיגרה חללית שתתנגש באסטרואיד 24.11.21/צילום: רויטרס

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א שיגרה הבוקר (רביעי) חללית לא מאוישת, שבספטמבר 2022 צפויה להתנגש באסטרואיד דימורפוס במטרה לשנות את מסלולו. המשימה, "דארט" שמה, שוגרה על גבי משגר פלקון 9 של חברת SpaceX.

הרקטה של חברת החלל המריאה סמוך לשעה 08:30 מבסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה. העלות הכוללת של המשימה מגיעה ל-325 מיליון דולר. בסוכנות החלל מסבירים כי החללית הזעירה תשדר תמונות למרכז הבקרה עד לרגע ההתנגשות, שתתרחש במרחק של כ-11 מיליון ק"מ מכדור הארץ - מרחק הנחשב קרוב יחסית - ובמהירות של 24,140 קילומטרים לשעה.

דיפורמוס, שקוטרו הוא כ-160 מטרים, נע סביב אסטרואיד גדול יותר, דידימוס. המשימה תשאף להסיט את זוג האסטרואידים ממסלולם.

רגע הפגיעה באסטרואיד. רויטרס
הדמיית המשימה/רויטרס
נאסא שיגרה חללית לפגיעה באסטראיד 24 בנובמבר 2021. AP
שיגור המשימה, הלילה/AP

ההתנגשות תאפשר לבחון את מבנה הגרם השמיימי ולשפר את דיוק היכולות של מפגש בין חללית לא מאוישת לאסטרואיד. "זה לא הולך להרוס את האסטרואיד. זה רק ייתן לזה דחיפה קטנה", אמרה פקידת המשימה ננסי צ'בוט ממעבדת ג'ונס הופקינס לפיזיקה יישומית.

נאסא שיגרה חללית לפגיעה באסטראיד 24 בנובמבר 2021. AP
שיגור המשימה, הלילה/AP

"למרות שאין אסטרואיד ידוע כרגע שנמצא במסלול התנגשות בכדור הארץ, אנחנו יודעים שיש כמות גדולה של אסטרואידים בחלל איפשהו הרחק מכאן", אמר לינדלי ג'ונסון, קצין הגנה פלנטרית בנאס"א. "המפתח להגנה פלנטרית הוא למצוא אותם הרבה לפני שהם מהווים איום".

לאחר ההתנגשות באסטראיד, מצלמה זעירה שתיפרד מהחללית תצלם את רגעי הפגיעה ממרחק, תתעד את החתיכות שיעופו מהגרם השמיימי ואת המכתש שיווצר בו.

עוד עדכוני טכנולוגיה לפני כולם - עכשיו באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully