וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות אינטימיות של רומי אברג'יל הודלפו לרשת - תלונה הוגשה במשטרה

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 16:02

כוכבת הרשת הישראלית סיפרה לעוקביה כי תמונות חושפניות שלה שפורסמו בפלטפורמה למנויים בלבד - הופצו ברשתות החברתיות. עו"ד בתחום ההגנה על הפרטיות: "אמירות בכיוון של 'הכתובת הייתה על הקיר' או 'הסיכון היה ידוע', לא יהיו רלוונטיות"

רומי אברג'יל. אינסטגרם, צילום מסך
רומי אברג'יל/צילום מסך, אינסטגרם

הדוגמנית וכוכבת הרשת רומי אברג'יל, שעברה ניתוח להתאמה מגדרית, הגישה הבוקר (חמישי) תלונה במשטרה, לאחר שתמונות אינטימות שפרסמה ברשת החברתית אונלי פאנס (OnlyFans) - המאפשרת ליוצרים לשתף תכנים בלעדיים למנויים משלמים - דלפו לרשת.

"לפעמים אני תוהה עד כמה אנשים יכולים קנאים, ממורמרים ועצובים בשביל לשלוח תוכן אינטימי של אדם שנמצא בקבוצה שהתוכן נשלח אליה", אמרה אברג'יל ל-106 אלף העוקבים בכעס. "איזה אומץ, איזה אומץ. וזה לא משנה גם אם אני מעלה את זה לסטורי - לאף בן אדם אין זכות לקחת תמונות אינטימיות או סרטונים שלי כראות עיניו".

מבר רימוני, יחסי הציבור של רומי אברג'יל, נמסר הבוקר בתגובה: "הפצת סרטונים הנה עבירה פלילית. רומי בדרכה להגשת תלונה נגד המפיץ בתקווה שיקבל את עונשו למען יראו ויראו".

"טענות שהכתובת הייתה על הקיר לא רלוונטיות"

כבר ב-2014 אישרה הכנסת את הרחבת החוק למניעת הטרדות מיניות, האוסר גם על הפצת סרטונים מיניים של אדם ללא ידיעתו במרחב האינטרנטי. העונש: עד 5 שנות מאסר. עם זאת, מה אומר החוק על הפצת תמונות שפורסמו ברשת חברתית תחת חומת תשלום?

"פגיעה בפרטיות, ככלל, יכולה לעלות כדי עבירה פלילית", אומר עו"ד רועי סננס, שותף מנהל (משותף) בפירמת דן חי ושות, המתמחים בתחום ההגנה על הפרטיות'. "כאשר ענייננו בתמונות עירום, מידע שהוא רגיש יותר, שיקולי מדיניות עשויים להביא לכך שתהיה אכיפה פלילית בעניין. טענות המעבירות את נטל 'האשמה' לקורבן מזמן עברו מהעולם, ולכן אמירות בכיוון של 'הכתובת הייתה על הקיר' או 'הסיכון היה ידוע', לא יהיו רלוונטיות".

לדבריו של עו"ד סננס, כאשר מדובר בתוכן שסגור תחת חומת תשלום, מלבד ענייני הפרטיות הוא כפוף גם לתנאים המסחריים של יוצר התוכן - רשיון השימוש. "הפרה בוטה של אלו, בצירוף חדירה לאתר, שגם היא עשויה לעלות כדי מעשה פלילי, יכול שיביאו לאכיפה פלילית של הנושא כולו. כמובן, גם אם מחליטים שלא לגשת לתחום הפלילי באכיפה, עדיין ישנן עילות נזיקיות, יכולת לאכיפה מנהלית, תביעות אזרחיות וכיו"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully