וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נגד נטפליקס: מואשמת ב-"תעמולה להט"בית"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 12:24

"הנציבות להגנת משפחות" הרוסית הגישה תלונה נגד נטפליקס בגין הפצת "תעמולה להט"בית". התלונה מבוססת על חוק שנוי במחלוקת מ-2013 ברוסיה, האוסר על "תעמולה ליחסים מיניים לא מסורתיים". נטפליקס לא הגיבו לדברים

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
צפייה בנטפליקס/ShutterStock

רוסיה חוקרת תלונה שהוגשה נגד נטפליקס, על ידי "הנציבות להגנת משפחות", המאשימה את ענקית התוכן ב-"תעמולה הומוסקסואלית", מדווחים כלי תקשורת שם.

הנציבה, אולגה ברנץ, התלוננה למשרד הפנים של הפדרציה, בהתבסס על חוק מ-2013, האוסר "תעמולה ליחסים מיניים לא מסורתיים", בשידורים המיועדים לבני פחות מ-18, הכוללים סימון תכנים המיועדים לבני 16 ומעלה ומסומנים בהתאם.

נטפליקס העדיפה שלא להגיב לדיווח, כאשר הקנס שענקית התוכן עומדת בפניו הוא עד מיליון רובל (כ-13,000 דולרים), או השעיה זמנית של השירות. מקור המקורב לנושא אמר לרויטרס כי החברה בדקה את התכנים שלה המוצעים בפדרציה הרוסית, ולא מצאה תכנים העונים להגדרה של החוק ברוסיה.

נטפליקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הקנס שענקית התוכן עומדת בפניו הוא עד מיליון רובל (כ-13,000 דולרים)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הממשל הרוסי ספג ביקורת על ידי גופי זכויות אדם על חוקים אלו. ב-2017, בית המשפט האירופי לזכויות אדם פסק כי החוק הרוסי נגד "תעמולה להט"בית", מפר את האמנה האירופית, את הזכות לחופש הביטוי ומפלה כלפי חד מיניים, פסיקה שמוסקבה כינתה "בלתי צודקת".

התלונה שהוגשה למשרד הפנים היא חלק ממהלך נרחב יותר של הממשלה הרוסית להפעיל לחץ על חברות טכנולוגיה אמריקאיות. השבוע הודיעו הרוסים כי חברות כמו אפל, פייסבוק, גוגל, טיקטוק, טלגרם, טוויטר ואחרות יצטרכו להקים נציגות רשמית במדינה עד סוף השנה אם לא עשו זאת עד כה, בכדי להמשיך לפעול במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully