וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בריטניה עשויה לבטל את עסקת הענק של מטא

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 11:23

לאחר שלא הציגה מסמכים שמוכיחים כי העסקה לא תפגע בתחרות, הרשויות בממלכה צפויות לבטל את רכישת Giphy, כשנה וחצי לאחר השלמת הרכישה ב-400 מיליון דולר. מדובר במהלך חד-צדדי שלא נעשה בעבר כנגד ענקית הטכנולוגיה

פייסבוק, מטא. GettyImages
פייסבוק, מטא/GettyImages

כשנה וחצי לאחר המיזוג, הרשויות בריטניה צפויות לבטל בימים הקרובים את עסקת הרכישה של אתר Giphy על ידי מטא - כך דווח הבוקר (שני) בפייננשל טיימס. לדברי הרגולטור הממונה על תחרות ושווקים בבריטניה (CMA), מטא לא הציגה מסמכים שמוכיחים כי העסקה לא תפגע בתחרות.

במאי 2020 רכשה ענקית הטכנולוגיה את Giphy, אתר ליצירה ולשיתוף של קבצי גיף (GIF) הגדול ביותר בעולם. על פי דיווחים, סכום העסקה נאמד על 400 מיליון דולר על אף ששוויה של גיפי הוערך באותה העת ב-600 מיליון דולר.

על פי הפרסום בפייננשל טיימס, בחודש אוגוסט האחרון התריעה רשות תחרות בבריטניה בפני מטא כי טרם מסרה את המידע הנדרש, וכעת היא עשויה לבטל את העסקה בדיעבד - מהלך חד-צדדי שלא נעשה בעבר כנגד ענקית הטכנולוגיה.

Giphy. ShutterStock
אתר Giphy/ShutterStock

כמו כן, ברשות בבריטניה הדגישו בפני מטא כי היא נדרשת להוכיח שהעסקה תאפשר למתחרות - בהן טיקטוק וטוויטר - ולהמשיך ולקבל גישה ל-Giphy, זאת במטרה לשמור על התחרות. בחודש אוקטובר האחרון נקנסה מטא ב-50.5 מיליון לירות שטרלינג בגין הפרה של הצו שהוטל, לאחר שזו המשיכה להתעלם מהדרישות ולהפר את ההוראות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully