וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את ה-Honor 50 - סמארטפון של יצרנית סינית שאתם כנראה לא מכירים

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 22:49

לסמארטפון של הונור, היצרנית הסינית שנפרדה מוואווי ו(עדיין) לא נמכרת ביבוא רשמי בישראל, יש מעטפת יוקרתית וחיישן צילום ראשי של 108 מגה-פיקסל. ומה החסרונות שקצת פוגעים בחוויה? הסקירה המלאה

Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Honor 50/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-HONOR 50 הוא אחד המכשירים המסקרנים של היצרנית HONOR (הונור), שיצאה לדרך עצמאית אחרי פרידה מוואווי לפני כשנה. כעת, הוא עשה את דרכו לישראל ביבוא מקביל של רשת GoMobile, ואנחנו הספקנו כבר לקחת אותו לסקירה מעמיקה. בין היתר תוכלו למצוא בו מסך OLED בגודל 6.57 אינץ' עם תמיכה בקצב ריענון של 120 הרץ וחיישן צילום ראשי ברזולוצייה של 108 מגה-פיקסל.

Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Honor 50. מותג סיני ש(עדיין) לא הגיע ביבוא רשמי לישראל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

ה-Honor 50 שקיבלנו לא מחדש יותר מדי בצד העיצוב, אך מספק מעטפת די יוקרתית: מסגרת המכשיר עשויה מפלסטיק מבריק, וגב המכשיר מזכוכית עמידה בגימור שחור מבריק מאוד - כזה שיכול להתחרות באליפות העולם למגנטים לטביעות אצבע.

עם השנים ככל שהסמארטפונים הלכו והשתכללו, גם מערכי הצילום הם החלו לתפוס מקום רב יותר בגב המכשיר. כצפוי, השינוי מעמיד אתגר בפני יצרניות הסלולר, שצריכות להתמודד עם הבליטה בגב המכשיר. במקרה הנוכחי, ה-Honor 50 משלב שתי בליטות עגולות שנראות טוב יותר מעוד מלבן גינרי.

בחלקו התחתון נמצא חיבור USB-C בודד לצד מגירת הסים בעלת השימוש הכפול, המאפשרת לשלב במכשיר שני כרטיסי סים מסוג NanoSIM.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסגרת המכשיר עשויה מפלסטיק מבריק. Honor 50/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך מרשים שיש בו חסרון מהותי

המכשיר מגיע עם מסך OLED איכותי בגודל 6.57 אינץ' ברזולוצייית +Full HD, כולל תמיכה בקצב ריענון של 120 הרץ. בפועל, המסך נראה נהדר ומציג בהירות מדויקת ודי גבוהה, מה שמאפשר לתפעל את המכשיר גם מחוץ לבית בשמש ישירה. כמו כן, מתחת לתצוגה קיים חיישן טביעות אצבע ביומטרי שמגיב מצוין.

קצב הריענון הגבוה מספק זרימה חלקה יותר, אפילו ברמה של גלילה בתוך התפריטים. ברירת המחדל היא מצב דינמי - בהתאם לצריכת הסוללה - וכדי שזה יפעל על התדר המירבי באופן קבוע תצטרכו לבחור באפשרות זו בהגדרות תצוגה.

עם זאת, למרות שהדבר הפך פחות לאופייני בשנים האחרונות, ה-Honor 50 מגיע עם שוליים קמורים בצדדים. ואמנם היד כבר כמעט לא מבצעת פעולות בשוגג על התצוגה, אך מדובר בעיצוב שעדיין מפריע לעבודה השוטפת כשכל אות ראשונה בטקסטים מתעוותת.

Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך OLED איכותי בגודל 6.57 אינץ׳/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק וביצועים

בצד המפרט הונור הונור שילבה מעבד Snapdragon 778G של קוואלקום, המיועד למכשירי שוק הביניים. הביצועים שלו, על אף שלא מדובר במעבד מהשורה הראשונה, מאוד מרשימים - והצלחנו להריץ אפליקציות כבדות ומשחקים בלי סימני התעייפות.

הדגם שבדקנו מצויד בזיכרון עבודה (RAM) בגודל 8 גיגה-בייט וזיכרון איחסון בנפח 256 גיגה בייט, לצד תמיכה ברשת הדור החמישי (5G). עוד עניין הוא הסוללה שמגיעה בקיבולת 4,300 מיליאמפר-שעה - קצת פחות מהמצופה בקטגוריה של מכשירי ביניים, אך זו עדיין מספקת זמן עבודה ארוך.

שאר המפרט כולל לא מעט פשרות. למשל, המכשיר אינו מוגדר כחסין מפני אבק ומים. ואם כבר חסרונות פיזיים, הרמקול הבודד שנמצא בצידו הימני התחתון של אינו מרשים במיוחד. מנגד, תקבלו באריזה זוג אוזניות עם חיבור USB-C, שזה די יוצא דופן בימינו, וכמעט מפצה על היעדר שקע האוזניות.

ממשק ומעטפת

נתחיל מהסוף ומהחלק החשוב ביותר: המכשיר מגיע עם עברית מלאה. וכמו כל יצרנית סינית אחרת, תקבלו את מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 במעטפת קצת אחרת. כאן, מדובר ב-Magic U - ממשק המשתמש של הונור, שבאופן כללי מספק חוויה די טובה. עם זאת, יש כמה חסרונות מאוד בולטים שעשויים לקלקל את חווית המשתמש שתקבלו בגרסת אנדרואיד נקייה - אך תוכלו לשנות די בקלות.

בתור התחלה, ה-Honor 50 משתמש במקלדת SwiftKey של מיקרוסופט ולא ב-Gboard של גוגל, שסביר שרוב משתמשי אנדרואיד יכירו. כמו כן, על המכשיר היו מותקנות כמה אפליקציות של Honor עצמה שלא מצאתי בהן שימוש והסרתי כדי לא להעמיס על מערכת ההפעלה.

כברירת מחדל מגירת האפליקציות מושבתת, אך תוכלו להוסיף אותה מחדש בהגדרות התצוגה במכשיר.
נוסף על כך, במסך הנעילה, אם תחליקו מהחלק התחתון כלפי מעלה יופיע סרגל יישומים עם פנס, חשבון, טיימר והקלטה - במקום לפתוח את נעילת המכשיר. לוקח זמן להתרגל לזה, וכדי שתצליחו לבטל את הנעילה תצטרכו לזכור להחליק מאמצע המסך כלפי מעלה.

Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Honor 50/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

ה-Honor 50 מתהדר במצלמה ראשית ברזולוציה של 108 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/1.9, לצד מצלמה משנית ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה, ושני חיישנים של 2 מגה-פיקסל לצילום מאקרו ולצילום עומק.

התמונות שמפיקה המצלמה הראשית נראות נהדר בתאורה טבעית (אור יום), עשירות מאוד באור ובצבעים טבעיים וכך גם רמת פירוט הדי גבוהה. מנגד, מערך הצילום מתקשה מעט להתמודד באזורים עם תאורה חלשה יותר, ואילו החיישן לצילום בזווית רחבה הוא רק 8 מגה-פיקסל. מסיבה זו צילום תמונות נוף רחבות לא יצאו חדות במיוחד.

צילום עם ה-Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Honor 50 באור יום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט גבוהה. צילום עם ה-Honor 50/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Honor 50. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום נוף/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הצילום במצב לילה (צריך לבחור אותו ידנית) דווקא הניב תוצאות טובות - עם רמת פירוט טובה וללא מריחה או גרעון של האובייקטים. באשר למצלמה הקדמית (סלפי), ברירת המחדל דוחפת כל מיני מצבי יופי עם נטייה למרוח את הפנים בצורה ברור. טיפ: כדאי לבטל את האפשרות הזו.

בשורה התחתונה

ה-Honor 50 נמכר ב-2,229 שקלים ביבוא מקביל של רשת GoMobile - תג מחיר שמציב אותו מול לא מעט סמארטפונים שעשויים להשאיר לו אבק בחלק מהמבחנים. עם זאת, הוא מביא איתו כמה תכונות מתקדמות לקטגוריית הביניים עם מסך מרשים וחומרה שמאפשרת ליהנות מביצועים מהירים מאוד, לצד מצלמה טובה - אך לא כזאת שאפשר לשוות לסמארטפונים מפלחי שוק גבוהים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • הונור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully