וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הפרטיות מתנגדת לאיכוני שב"כ

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 12:14

הרשות להגנת הפרטיות כמו גם האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות יוצאות כולן הבוקר נגד איכוני השב"כ הנדונים בכנסת

ועדת חוץ וביטחון | דיון על תקנות שעת חירום 30 בנובמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הוועדה בכנסת/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בנייר עמדה שהעבירה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים לטובת הדיון בחוק סמכויות החירום המיוחדות ללוחמה בנגיף הקורונה בכנסת הבוקר (שלישי), מתנגדת הרשות להפעלת איכוני השב"כ על חולים מאומתים או החייבים בבידוד.

מהרשות נמסר: "הרשות סבורה, כי ככל שימצא בימים הקרובים כי לא חלה התפשטות של הזן החדש, או שהוא אינו גורם לתחלואה קשה יותר לעומת הזנים המוכרים, יהיה בכך כדי להשליך באופן מהותי, ואולי אף מכריע, על מידתיות השימוש בכלי השב"כ, שהינו אמצעי חריג ביותר המגלם פגיעה קשה בזכות לפרטיות, היורדת לשורשה של חברה דמוקרטית".

באופן דומה, הביעה התנועה לזכויות דיגיטליות עמדה הנוגדת את הפעלתם מחדש של איכוני השב"כ, בנייר עמדה שהעבירה גם היא לוועדת חוץ וביטחון המתכנסת בשעות אלה. לטענת התנועה, היעילות של איכוני השב"כ הוכחה כנמוכה, והיא מוגבלת: כך למשל, איכון סלולרי עשוי להראות שאנשים ששהו באותו בניין, ובקומות שונות ולא באו במגע - כאילו כן באו במגע.

אישה עם מסיכה מביטה בסמארטפון. ShutterStock
הרשות מתנגדת להפעלת איכוני השב"כ על חולים מאומתים או החייבים בבידוד/ShutterStock

כותבת התנועה בנייר העמדה: "השימוש באיכוני השב"כ הביא ומביא לנזק כפול ומכופל: ראשית, איכוני השב"כ גורמים להסתמכות יתר על טכנולוגיה שביצועיה בינוניים, שנית, הם מונעים פיתוח טכנולוגיות אלטרנטיביות ושלישית, הם פוגעים באמון הציבור, וללא אמון הציבור דינן של חקירות אפידימיולוגיות להיכשל".

האגודה לזכויות האזרח ופרטיות ישראל מוסיפות כי מדובר בפגיעה קשה בפרטיותם של אזרחים רבים - והרבה מעבר לנדרש לאיתור מגעים של חולים, כמו גם פגיעה קשה בזכות החוקתית של אזרחי ישראל לפרטיות, לאוטונומיה ולחופש התנועה שלהם - לצד המדרון החלקלק של שימוש בכלי ובגוף ביטחוני לצרכים אזרחיים.

  • עוד באותו נושא:
  • איכון
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully