וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלוויזיית LG QNED90 MiniLED: ממוצעת ובהירה

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 13:51

LG מנסים למצב את קו טלוויזיות הביניים שלהם בישראל, ה-QNED כמוצר יוקרתי ושווה לטלוויזיות OLED. המבקר שלנו לא נפל מהספה

טלוויזיית LG QNED90 MiniLED. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
טלוויזיית LG QNED90 MiniLED/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

LG החלו באחרונה לשווק בישראל את סדרת הביניים שלהם, סדרת ה-QNED MiniLED, לא מדובר בסדרות ה-OLED היקרות ולא בסדרת הכניסה. מדובר בסדרת ביניים, שהיא מסך LED, כאשר LG בעיקר מתגאים בעובדה שהיא מפיקה תמונה איכותית עם בהירות גבוהה. האמנם? קיבלנו את דגם ה-75 אינץ' לסקירה - QNED90.

מבנה ועיצוב

טלוויזיית ה-75 אינץ' מסדרת ה-QNED MiniLED היא ובכן, טלוויזיית 75 אינץ'. על המזנון הצנוע שלי היא תפסה את כל אורכו, כששתי הרגליות שלה עומדות ממש קרוב לשוליים. העיצוב שלה פשוט אבל אלגנטי. השוליים דקים, עם אפקט דו גווני של שחור וכסוף (באיזה צבע אתם רוצים את הפס כסף?), ואין שום בליטות בחזית מלבד בליטה קטנטונת טרפזית, המכילה את חיישן האינפרא אדום ונורית החיווי.

כל החיבורים (שמיד נפרט) נמצאים בצדה האחורי, ואילו הרמקולים נמצאים בתחתית הטלוויזיה ובחלק האחורי. העיצוב שלה פשוט אבל פונקציונלי. היא לא תגרום לכם לשמוט לסתות בגלל יופיה, אבל היא גם לא תכער לכם את הסלון.

מבחינת חיבורים, יש פה מבחר הגון, אבל לא יוצא דופן: שלוש כניסות USB, ארבע כניסות HDMI, כששתיים מהן תומכות ב-eARC ובקצב רענון גבוה (120 הרץ) לטובת חיבור של קונסולות משחקים, שקע רשת, יציאת צליל אופטית, חיבורי אנטנה. נאה, לא מדהים.

טלוויזיית LG QNED90 MiniLED. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
העיצוב פשוט אבל אלגנטי. LG QNED MiniLED/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

איכות תמונה וצליל

LG אמנם מתגאה בבהירות המצויינת של סדרת ה-QNED MiniLED, עם 30,000 נורות ו-2,500 אזורי הארה, וטוענת לאיכות תמונה טובה, עם "אפקט הילה מופחת". ובכן, גם עם "אפקט הילה מופחת" - הוא עדיין שם. לפני שטייבנו את ההגדרות ואת הטכניקות לעיבוד תמונה, עם הגדרות ברירות המחדל, ראינו לא מעט מריחות, גם בסצינות פשוטות יחסית כמו למשל אות הפתיחה המאויר של The Morning Show.

באופן דומה, במסכים שחורים כמעט לחלוטין עם מעט אובייקטים, כמו למשל מסך הפתיחה של נטפליקס, הכולל רק את ה-N המוכרת של החברה ואת הלוגו NETFLIX בפינת המסך, אזורי ההארה מורגשים גם מורגשים. אפקט דומה ראינו בסצינות אחרות, מה שהופך את השחור של הטלוויזיה הזו, לבעייתי.

אחרי ששיחקנו קצת עם ההגדרות והגברנו את יכולות ההחלקה והעיבוד על ידי בינה מלאכותית, חל שיפור, וה-QNED MiniLED אכן מוציאה תמונה טובה, אפילו קצת מפתיעה באיכותה עבור מסך LED. ועדיין, לא מדובר באיכות של מסכי OLED, גם של LG עצמה, או כמו האיכות המצויינת שראינו אצל סוני (שגם שם, מדובר בפאנל מתוצרת LG).

הבהירות טובה, הצבעים נראים לא רע, אבל עדיין חסרים רוויה ועומק לעומת מסכי OLED. החדות? המממ... סבירה. לא נפלנו מהספה. אם לנסח זאת במילים אחרות, זו איכות מאוד טובה - בשביל טלוויזיית LED. ועדיין, גם עם 2,500 אזורי הארה (או עמעום כמו ש-LG קוראים להם בחומרים הפרסומיים), ו-30,000 נורות מיני LED - סצינות שחורות על המסך הזה נראות רע.

LG QNED MiniLED. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
כל החיבורים נמצאים בצדה האחורי/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ראוי לציין שכמו בכל טלוויזיה מודרנית, יש כאן כמה מצבי תמונה, כולל מצב מיוחד למשחקים, וחלק מהמצבים, לא כולם, גם תומכים בתכני HDR. המצב הרגיל והצבעים המוגברים נראו לנו מאוד לא טבעיים, אבל המצבים הקולנועיים למיניהם (Filmaker Mode וסינמה), לצד "מצב מומחה כהה", הוציאו לטעמנו את התוצאות הכי טובות וטבעיות, באופן יחסי למצבים האחרים.

הצליל, איך לומר, תואם לתמונה. על אף תמיכה רשמית בתקנים מתקדמים כמו דולבי אטמוס, ולכאורה צליל של 4.2 ערוצים לטלוויזיה הזו אין סאונד מדהים. הוא סביר וממוצע. הוא לא רע, אבל גם לא מאוד מרגש. אל תצפו לבאסים שירעידו לכם את הבטן. לא שמענו צרימות כלשהן, אבל כאמור, הצליל קצת סתמי ולא מרגש, אפילו קצת חיוור, במיוחד כששמים אותו מול טלוויזיות באותה רמת מחיר, שלהן יש סאונד מדהים. ל-LG יש כאן בינה מלאכותית שאמורה לשפר את הצליל, והיא אכן עושה זאת, אבל לא במידה משמעותית. עם עיבוד ה-AI הצליל נשמע טיפה יותר טוב, אבל רק טיפה.

שלט וממשק

WebOS בגירסה 6 שלה, מכילה את כל מה שאתם צריכים לטלוויזיה. יש פה תמיכה בעוזרות קוליות מכל סוג (אלקסה מופיעה בתפריט ועל השלט, אבל רשמית לא נתמכת בישראל, ככה שבפועל היא מנוטרלת, וחבל... אפשר בטח לעקוף את הנעילה - אנחנו לא ניסינו). יש פה חיפוש קולי ואפליקציות, אבל הממשק, אוי, הממשק.

זו ההתקלות הראשונה שלי עם WebOS מזה שנים ארוכות, והופתעתי לראות כמה הממשק הגרפי נראה עדיין מיושן, בטח בהשוואה לגוגל TV החלקלקה והנוצצת. אפליקציות שנפתחות מתעדכנות עם הפתיחה (למה? למה לעכב את המשתמש שיחכה עד שתתעדכן?), במקום להתעדכן ברקע, ובאופן כללי, הממשק נראה עייף, ומסורבל לתפעול, גם בממשקים פנימיים, כמו באפליקציה של נטפליקס, למשל. מה שכן, יש פה מבחר מאוד גדול של אפליקציות, ואפליקציות של שירותי טלוויזיה נפוצים בישראל כמו סלקום ו-yes מגיעות מותקנות מראש, שזה נחמד מאוד.

עוד קטע חמוד שמובנה פה הוא מסך בית ראשי, הכולל תמיכה בבית חכם - ולא רק מוצרים של LG ממותג ThinQ, שזה ברור מאליו. בתקופה שהטלוויזיה שהתה אצלנו לסקירה, היא זיהתה נורות חכמות ואת פעמון הדלת-מצלמה של eufi. לא תמיד הכל פעל, שזה חבל, אבל עצם זה שהטלוויזיה מזהה את ההתקנים ומנסה להיות מרכז בית חכם (כולל להציג למשל את מצלמת הדלת על המסך, מה שלא צלח) זה ראוי לציון.

LG QNED. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
LG QNED/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עוד ראוי לציון הוא החיפוש הקולי. LG, כמו בכל הטלוויזיות החדשות שלהם, תומכים כאן בממשק עברי. שאילתות פשוטות או בקשות מגוגל אסיסטנט, שכפתור ייעודי שלו נמצא על השלט, יעבדו היטב, למרות שלממשק הקולי של LG יש מדי פעם פאשלות בפענוח, ומה שכן, הוא מאוד אוהב למצוא לכם תכנים ביוטיוב אם אין לו תשובה טובה יותר.

השלט של LG קצת גדול, אבל בזכות מגרעת גדולה באמצעיתו, הוא נוח לאחיזה ביד. שני פטנטים מצויינים ונוחים של LG הם הגלגלת-כפתור מרכזי במערך הניווט צלב, והעובדה שהשלט גם משמש כסוג של עכבר עם הופעת סמן על המסך, ותנועה שלו באוויר תניע את הסמן, כמו במחשב. זה דווקא מאוד נוח. השלט ענייני וברור, בסך הכל, אם כי כמו שאמרנו הממשק בתוך האפליקציות המובנות לא מספק. יש כאן כפתורי גישה ישירה לנטפליקס, אמזון פריים, דיסני פלוס (במהרה בימינו?), סרטים, גוגל אסיסטנט ואלקסה, שכאמור מושבתת אזורית. השלט הוא דווקא אחד הדברים הכי מוצלחים בטלוויזיה זו.

שלט LG. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
השלט קצת גדול אך נוח לאחיזה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה

ה-QNED90 של LG היא לא טלוויזיה רעה. אבל היא גם לא טלוויזיה מרשימה. הבעיה העיקרית שלי עם כל קו ה-QNED של LG בארץ, הוא מיצוב היתר שלו. LG מנסים למכור כאן סובארו בתור מרצדס. זה לא עובד. דגם ה-75 אינץ' נמכר כאן תמורת מחיר חמש ספרתי, כאשר בחלק מהמקומות כבר תקבלו עודף מעשרת אלפים שקל. זה המון. אם תרדו קצת באינצ'ים, תוכלו למצוא טלוויזיות OLED מעולות, בלי פשרות, בלי "אזורי עמעום", ועם שחור עמוק ומוחלט, שלא תלוי בהארה.

ואם כבר הזכרנו הארה, כן, הטלוויזיה הזו מאוד טובה לצפייה באור חזק ותוכלו לראות עליה כדורגל גם במרפסת בשבת בצהריים. למי היא מתאימה? למי שרוצה שטח נדל"ן טלוויזיוני גדול כדי להרשים את השכנים או החברים, עם פשרות על איכות תמונה וצליל. היא אולי מאירה חזק, אבל הארה לא הייתה לנו איתה. ה-QNED90 היא טלוויזיה סבירה ובינונית, שמנסים למכור אותה כטלוויזיה עילית. ובכן, היא לא.

  • עוד באותו נושא:
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully