וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאליסטי יותר: סוני רוצים להרוג את המסך הירוק

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 10:29

ענקית הטכנולוגיה חשפה מערכת מתוצרתה, הכוללת מסכי LCD ענקיים ומצלמות ייעודיות. במקום המסך הירוק מוקרנים הצילומים או הגרפיקה על המסך העצום שלפניו משחקים השחקנים באולפן - דבר שגם חוסך שעות בחדר העריכה. כך זה נראה

מסכי LCD ענקיים ומצלמות ייעודיות. צילום מסך,
מסכי LCD ענקיים ומצלמות ייעודיות/צילום מסך

אתמול (שני) קיימה סוני מסיבת עיתונאים מקוונת לשלל עיתונאים מרחבי העולם, ובה הציגה הענקית היפנית את הפיתוחים הטכנולוגיים שלה, רובם ככולם מיועדים לתחומי בידור כמו גיימינג, קולנוע וטלוויזיה.

הפיתוח הכי מעניין שאיתו גם פתחה החברה את המצגת שלה, הוא פיתוח שנועד להרוג את המסך הירוק. מסך ירוק, למי שלא בקיא בתעשיית הקולנוע, הוא ברירת מחדל כיום כאשר למשל רוצים לשלב שחקנים חיים על רקע של גרפיקה ממוחשבת או צילומים שצולמו מראש. השחקנים משחקים על רקע של מסך בצבע ירוק, כאשר תוכנות עריכה לאחר מכן יודעות לזהות את הצבע הירוק המוסכם ולהחליפו בגרפיקה המבוקשת. סוני רוצים לשנות את זה, בצורה דרסטית.

החברה הציגה מערכת מתוצרתה, הכוללת מסכי LCD ענקיים ומצלמות ייעודיות, כמו ה-Venice 2 שתוצג בפברואר - שמאפשרת לעשות את כל זה, ללא מסך ירוק. במקום המסך הירוק מוקרנים הצילומים או הגרפיקה על המסך העצום שלפניו משחקים השחקנים באולפן, ומשולבים באופן טבעי בצילום. המצלמה החדשה (ואני משער שגם תוכנות עריכה מתאימות) מבית סוני, יודעת להתאים את הרקע האחורי בהתאם לתנועה שלה.

כך זה נראה:

מדובר בשינוי אדיר לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה - לא רק שהדבר חוסך שעות בחדר העריכה וגרפיקה ממוחשבת יקרה, גם השחקנים יכולים לשחק לפני רקע ריאליסטי ולראות בעצמם את הרקע או הסצינה שלפניה הם משחקים, מה שהופך גם את המלאכה שלהם לקלה יותר במקום לשחק לפני רקע ירוק חסר הבעה.

מלבד הטכנולוגיה המהפכנית הזו, הציגה סוני גם פיתוח של חברה שרכשה בשם Hawkeye. הוק איי מפתחת טכנולוגיה הממפה בתלת ממד שחקנים, הפעם דווקא שחקני ספורט כמו שחקני כדורגל ופוטבול אמריקאי, המשמשת לשידור, ניתוח מהלכים והעשרת תוכן עבור צופים. ב-Hawkeye מקווים לפתח את הטכנולוגיה הזו גם לטובת הופעות חיות ותחומי בידור נוספים.

סוני גם מפתחת חידושים מסעירים עבור גיימרים: החברה הציגה טכנולוגיה חדשה לצליל תלת מימדי באוזניות שמאפשרת ליצור סצינות ריאליסטיות במשחקים, בהם ניתן ממש לזהות קולית למשל, מאיפה מגיחים אוייבים רק על פי מיקום צליל. פיתוח אחר שמיועד להגיע בקרוב לפלייסטיישן ולקסדות המציאות המדומה של סוני, הם מנועי רטט חדשניים שאמורים להחליף את ה-Dualshock הקיימים ולתת תחושות יותר מציאותיות. התוספת החדשה הצפויה היא גם הכנסה של משוב מישוש בהדקים של הג'ויסטיקים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סט צילום עם מסכים ענקיים. צילום מסך,
סט צילום עם מסכים ענקיים/צילום מסך

החברה קינחה את המצגת הארוכה דווקא עם פיתוחים מתחום אחר: חיישני חוזי. חוקרים של סוני הציגו מעבד תמונה חדש, המיועד למערכות LIDAR, מערכות הניווט באמצעות לייזר המשמשות בכלי רכב אוטונומיים, המפיק נתוני מיפוי מפורטים יותר המגיעים מההחזרים של קרני הלייזר, ועושה זאת מהר יותר, בזכות בניית חומרה חדשנית.

הפיתוחים רובם ככולם נראים מסעירים וחדשניים, הבעיה שהמדענים של סוני סירבו להתחייב במסיבת העיתונאים על תאריכים ספציפיים שנוכל לראות את כל אלה במוצריה המסחריים. יש לשער שלפחות את חלקם, שנראים כבר בשלים, נראה בשוק בשנה ובשנתיים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully