וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממליצים לנקוט במשנה זהירות": משטרת ישראל מזהירה מפני ניסיונות הונאה

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 9:31

קיבלתם הודעה על שחרור משלוח ממכס? זהירות, זו עלולה להיות תרמית: ישראלים רבים מקבלים בתקופה האחרונה מסרונים מחברות שילוח - בהן דואר ישראל - ונופלים בפח. כעת, במשטרת ישראל מזהירים את הציבור

סייבר. GettyImages
סייבר/GettyImages

המשטרה פרסמה אמש (שלישי) אזהרה מפני ​עלייה בתופעה של ניסיונות התחזות לדואר ישראל. הפעילות מבוצעת באמצעות הודעות סמס או הודעות בדואר האלקטרוני, המבשרים כביכול על חבילות שהגיעו וממתינות לאיסוף. מטרת פעולת ההתחזות: להשיג פרטי אשראי ולגנוב כספים.

במסגרת המתקפה, התוקפים משתמשים במספר והשם הלגיטימיים של שירותי דואר ישראל, כך שלקוח שקיבל בעבר הודעות אותנטיות מדואר ישראל - יקבל את הודעת הדיוג (פישינג), מאותו השולח (Israel Post).

בהמשך, להודעות מצורף קישור זדוני ובו מתבקש הקורבן להזין את פרטי האשראי שלו באתר המתחזה לדואר ישראל, וזאת לטובת תשלום לכאורה עבור עמלת מכס. לרוב החשודים מסירים את האתר המתחזה מהרשת תוך ימים ספורים (על כן, יתכן כי הקישור שמגיע יהפוך לבלתי שמיש תוך זמן קצר). עם זאת, החשודים מחליפים את הקישור בקלות לכתובת אחרת, וניסיונות ההונאה נמשכים.

האתר המתחזה לדואר ישראל. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
האתר המתחזה לדואר ישראל/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך
ההודעות המתחזות. משטרת ישראל,
ההודעות המתחזות/משטרת ישראל

"אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות לאחר קבלת מסרון ובו בקשה להזנת פרטים רגישים. מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של דואר ישראל, ולבדוק באזור האישי את פרטי החבילה שקיבלתם, ואת תשלום המכס הנדרש", נמסר משטרת ישראל.

"משטרת ישראל ממשיכה לפעול בכל עת למניעת הונאות ברשת, ובכלל זה הסרת אתרים זדוניים. אם נפלתם קורבן להונאת דיוג או לכל עבירה פלילית אחרת, ניתן להגיש תלונה מקוונת באתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully