וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא שקע טעינה? כל מה שידוע כרגע על האייפון 14

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:05

אפל צפויה להכריז על סדרת הדגל הבאה שלה רק בספטמבר 2022, אבל השמועות כבר מתחילות לרוץ ברשת. אילו חידושים אנחנו צפויים לראות? ריכזנו את הדיווחים האחרונים

אייפון 13. GettyImages
אייפון 13 פרו/GettyImages

סדרת האייפון 13 הוכרזה באופן רשמי לפני כ-4 חודשים בלבד (וכבר סובלת מבעיות במלאי), אך אין זה מונע מן הדיווחים, השמועות וההדלפות אודות דור ההמשך - האייפון 14 - להתחיל ולבצבץ החוצה.

תחילה, על פי הערכות אפל עשויה לדלג מספר אחד קדימה ולא לחזור למיתוג "S" גם בדור הבא. עם זאת, קיימת אפשרות אחרת - סימון של המכשירים לפי המפרט והגודל שלהם: דגמים רגילים או דגמי פרו, לצד צירוף שנת ההשקה.

אייפון 14. FrontPageTech,
הדמיה: אייפון 14/FrontPageTech

נפרדים מהמגרעת?

השינוי הגדול ביותר שאנו מצפים לו כרגע בסדרת האייפון הבאה הוא הסרת המגרעת (נוץ') שנמצאת בראש המכשירים של החברה מאז האייפון X, שיצא בספטמבר 2017, והגיע עם מסך שמכסה כמעט את כל חלקו הקדמי של המכשיר, למעט מקום לחיישנים ולמצלמה הקדמית.

לדבריו של האנליסט מינג-צ'י קואו, שנחשב אמין במיוחד בכל הנוגע למוצרי אפל, לפחות בדגמי הפרו ענקית הטכנולוגיה תציב את המצלמה ושאר החיישנים בחריר בחלקו העליון של המסך - בדומה לסדרת ה-Galaxy של סמסונג ויצרניות אחרות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המגרעת באייפון – נמצאת איתנו עוד מ-2017/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

קורא טביעות אצבע

אם אתם מצפים למצוא סורק טביעות אצבע (Touch ID) מתחת למסך - טכנולוגיה שקיימת אצל המתחרות כבר שנים, נראה שאפל עשויה לחכות עם זה לפחות עד 2023. לפי הדיווחים בשנה האחרונה, ייתכן שהדגמים הבאים עשויים להגיע עם חיישן ביומטרי דווקא בכפתור ההפעלה - בדומה לאייפד.

ויש עוד כמה שדרוגים

כבר כמה שנים שאנחנו שומעים דיווחים על כך שאפל צפויה להעלים את שקע הטעינה (Lightning), שמשמש גם לחיבור המכשיר למחשב לצורך איפוס או גיבוי. בעבר נטען שהמהלך יצא לדרך כבר ב-2021, אבל זה לא קרה.

עתה, ייתכן שדגמי האייפון 14 פרו יהיו הראשונים שיגיעו ללא שקע Lightning. המכשירים צפויים לתמוך בטעינה באמצעות Magsafe, טכנולוגיית טעינה אלחוטית המשולבת בהצמדה מגנטית חזקה שקיימת עוד מסדרת האייפון 12.

אייפון. ShutterStock
ניפרד משקע הטעינה?/ShutterStock

על פי הדלפה נוספת שמגיעה מהיוטיובר והמדליף ג'ון פרוסר, השטח הייעודי לעדשות יהיה חתוך במדוייק על פי צורתן במקום ריבוע או מלבן גדול כמשטח כמקובל ברוב הטלפונים כיום. כמו כן, דיווח אחר טוען שלראשונה דגמי הפרו יגיעו עם חיישן ראשי ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל.

באשר לגודל המסך, נראה שאפל עשויה לוותר על דגם המיני, שמגיע עם מסך בגודל 5.4 אינץ', ולהציע אייפון בשני גדלים בלבד: 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ'. דגמי הבסיס יהיו אייפון 14 ואייפון 14 מקס, לצד דגמי הפרו - אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully