וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם מכריזה על כלי הגנה לבני נוער

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:43

בדיוק בזמן: ערב עדותו של מנכ"ל אינסטגרם בוועדה המיוחדת של הסנאט לחקר ההשפעות שלה על בני נוער, מכריזה החברה על כלים שאמורים לצמצם נזקים נפשיים מהשימוש ברשת החברתית

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

התזמון לא מקרי: אך יממה לפני שמנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי אמור להעיד בסנאט על הנזקים שאינסטגרם גורמת לבני נוער, הכריזה החברה של שורה של כלי הגנה עבורם.

ראשית הכריזה החברה על כלי "קחו הפסקה" שיעודד משתמשים לקחת הפסקות מהפלטפורמה, אחרי ששהו באינסטגרם משך זמן. התכונה, שהוכרזה עוד בספטמבר, תגיע בהתחלה למשתמשים בארצות הברית, בריטניה, קנדה ואוסטרליה. למשתמשים אחרים בחודשים הקרובים.

משתמשי אינסטגרם יוכלו לקבוע מתי יקבלו תזכורת לעשות הפסקה, אחרי 10,20 או 30 דקות שימוש. אז תצוץ להם הודעה על מסך מלא שמזכירה להם להפסיק את הגלילה האינסופית בין התמונות והסרטונים, ותציע להם פעילויות שלא קשורות למסך כמו לנשום, לכתוב, לבצע מטלות שמחכות להם או לשמוע מוזיקה...

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם/GettyImages

CNN, שקיבלו הצצה מוקדמת לתכונה החדשה, מדווחים שמדובר בצעד בכיוון הנכון אולם יש מקום לשיפור. למשל, הספירה מתבצעת רק לשימוש רציף. אם תצאו לרגע לבדוק הודעה במקום אחר, מבחינת אינסטגרם - עשיתם הפסקה. ומצד שני, יש גם כפתור "סיימתי" גדול לאותת לאינסטגרם שאתם מוכנים לשוב לבהייה. באופן דומה להתנהלות של פייסבוק בעבר, התחושה היא ששוב משיקים תכונה רק לצאת ידי חובה ולהפיס את דעת המחוקקים.

עוד ציינה החברה כי הם ינקטו בגישה מחמירה יותר לגבי תוכן המומלץ לבני נוער, ותנסה לעניין אותם בדברים אחרים אם שקעו לתוך נושא מסויים. עוד עובדת החברה על משאבים חינוכיים דווקא להורים, שישוחחו עם ילדיהם על הנזקים האפשריים ממדיה חברתית.

ושוב, כל הצעדים האלה לא נראים מקריים. לפני כמה שבועות העידה בסנאט חושפת השחיתויות פרננס האגן, שהדליפה מאות מסמכים המוכיחים שפייסבוק/מטא, הבעלים של אינסטגרם, ידעו על הנזקים הנפשיים הנגרמים לבני ובנות נוער כתוצאה משימוש בפלטפורמה, ובכל זאת לא עשו יותר מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully