וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-AirTag של אפל הפך ל-"כלי עבודה" לגנבי רכב בקנדה

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 15:09

לשימוש הזה פחות ציפינו: ה-AirTag החדשים של אפל מאפשרים לגנבי רכב לעקוב אחרי רכבי יוקרה שהם מעוניינים בהם, וכשבעליהם מגיע הביתה - לגנוב אותם

AirTag. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
AirTag/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל כבשה בסערה את שוק הטרקרים (תגיות המעקב) עם ה-AirTag החדש שלה, אבל עכשיו מתברר שיש מי שמצא להן שימוש מקורי, ולא בהכרח חיובי: גנבי רכב. גנבי רכב בקנדה משתמשים ב-AirTag כדי לעקוב אחרי מכוניות יוקרה שהם רוצים לגנוב מבעליהן.

הגנב, שמאתר מכונית יקרה לגניבה במקום ציבורי כמו מרכז מסחרי או קולנוע, מצמיד לה AirTag במקום שהבעלים לא ימצא ולא יחשוב לחפש. אז הוא יכול לעקוב אחרי המכונית לכל מקום בעזרת האייפון שלו, וכשבעל הרכב מגיע לביתו, הגנב מזהה זאת ובא לגנוב אותה.

במכוניות יוקרה חדישות ניתן יחסית בקלות לפרוץ לרכב, להתחבר לשקע האבחון (OBD 2) ובעזרת ציוד ייעודי ליצור "מפתח" ולהניע את הרכב. אם האזעקה לא הופעלה, הגנב יכול להסתלק עם השלל היקר.

AirTag. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משתמשים ב-AirTag כדי לעקוב אחרי מכוניות יוקרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אתר Road Show מבית Cnet שדיווח על התופעה, מציע לבעליהם של כלי רכב שכאלה לבדוק את הרכב אחרי שחנה ללא השגחה, האם הוצמדו לו תגיות מעקב במיוחד במקומות שקל להחביא בהם כאלה - כמו הכנפיים או מתחת לפגוש. עוד הם ממליצים לרכוש מנעול ייעודי לשקע האבחון.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully