וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגיש זול, אבל מספק ביצועים טובים: בדקנו את ה-POCO M4 Pro 5G

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 23:13

מצלמה סבירה, מסך איכותי והרבה מאוד פלסטיק: הסמארטפון החדש מבית תת-המותג של שיאומי מצליח שוב להיות אלטרנטיבה ראויה למכשירים בקטגוריית הביניים. עם זאת, הוא כולל כמה פשרות | הסקירה המלאה

POCO M4 Pro 5G IPS. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
POCO M4 Pro 5G/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עדיין מנסה לשחזר את ההצלחה האבודה: בתוך שוק סמארטפונים הרווי במכשירים, נחת בישראל ה-Poco M4 Pro 5G, סמארטפון חדש של תת-המותג המוזל של שיאומי ב-1,049 שקלים, שמנסה להביא לא מעט תכונות מתקדמות לשוק הביניים.

בסמוך להשקה בישראל, קיבלנו לידינו את המכשיר מטעם היבואן הרשמי, קבוצת המילטון, ובדקנו: האם הוא עושה את העבודה כמו טלפונים יקרים יותר, ומי בכלל צריך סמארטפון בתג מחיר כזה? הנה מה שחשבנו.

עיצוב

במבט ראשון קשה להבחין שמדובר בסמארטפון ביניים, שכן הגימור המבריק של גב המכשיר וסידור המצלמות המוגדל מצליחים לייצר מראה יוקרתי ומלוטש. אולם, עדיין מדובר בגב ומסגרת עשויים פלסטיק ולא אלומיניום או זכוכית, וברגע שאוחזים במכשיר מרגישים שהוא זול - זול מדי.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
במבט ראשון קשה להבחין שמדובר בסמארטפון ביניים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Poco M4 Pro 5G משלב מסך LCD (כן, LCD) בגודל 6.6 אינץ', כאשר בחלקו העליון נמצא חור עבור המצלמה הקדמית (סלפי). נוסף על כך, יש עוד שני מינוסים: המכשיר די כבד - 195 גרם, וגם לא מאוד נוח לאחיזה ביד אחת.

בחלקו התחתון של המכשיר ממוקם שקע טעינה מסוג USB-C, ואם עדיין לא עברתם לאוזניות אלחוטיות (היי, אנחנו שבוע לפני שנת 2022) תופתעו לדעת ש-Poco החליטה באופן מוזר לשלב גם שקע אוזניות 3.5 מ"מ. בצד הימני ממוקם כפתור הנעילה\הפעלה שמשמש גם כסורק טביעות אצבע.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך LCD בגודל 6.6 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וממשק

המסך כמו שאמרנו, הוא מסך בן 6.6 אינץ', מסוג LCD עם פאנל IPS - נתונים טכניים שאומרים חדות לא רעה ופירוט נהדר. בנוסף, תופתעו לדעת שהוא גם קריא בשמש ישירה ומציג צבעים טובים אך לא מאוד עמוקים. כמו כן, ה-Poco M4 Pro 5G נהנה מקצב רענון גבוה של 90 הרץ, שזה מאוד יפה לטלפון ברמת המחיר הזו.

מערכת ההפעלה של ה-Poco M4 Pro 5G היא MIUI 12.5 - זו שאתם כבר מכירים ממכשירי שיאומי - ומבוססת על אנדרואיד 11. וזה לא בהכרח דבר טוב, שכן המערכת מגיעה כשהיא עמוסה באפליקציות רבות מיותרות - כולל משחקים ואפליקציות סיניות. החלק המשמח: הן ניתנות להסרה.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יש גם שקע אוזניות 3.5 מ"מ/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ובכלל, ניכר שמסכי הבית ומגירת האפליקציות דורשים ארגון וסידור מחדש, כמו למשל ביטול פיצ'ר "הצעות ליישומים", שמציג את היישומים בשימוש השכיח ביותר - דבר שיוצר כפילות מיותרת.

ובכל זאת, נוסיף מילה על משהו ששיאומי (או POCO) הצליחו להצטיין בו: המאגר הענק של הטפטים ומסכי הרקע המונפשים הם יפהפיים, וניכר שהושקעה כאן מחשבה.

ביצועים וחיי סוללה

גם בגזרת המפרט, ה-Poco M4 Pro 5G הוא לא מתקדם במיוחד. המעבד הוא Dimensity 810 של מדיה-טק (MediaTek) שתומך ב-5G, לצד 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון. עם זאת, בסך הכל, המכשיר מספק ביצועים טובים לרמת המחיר שלו ללא גמגומים במהלך העבודה השוטפת.

כמו כן, חיי הסוללה (5,000 מיליאמפר-שעה) נהדרים. המכשיר בקלות יחזיק במצב המתנה כמה ימים, ובין יממה ליממה וחצי בשימוש בינוני עד כבד. כמו כן, שדרוג חביב נוסף (לפחות בתג המחיר הנמוך) זו הטעינה המהירה: ה-POCO תומך בטעינה בהספק מירבי של 33 וואט - זה אומר 50% בתוך כחצי שעה.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
על אף תג המחיר הנמוך – הביצועים טובים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

על אף סידור המצלמות המוגדל, ה-POCO נושא מערך צילום הכולל שתי מצלמות בלבד: 50 מגה-פיקסל כמצלמה ראשית (f/1.8), וחיישן נוסף של 8 מגה-פיקסל (f/2.2) לצילום בזווית רחבה. המצלמה הקדמית (סלפי) מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 16 מגה-פיקסל.

POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישן ראשי לצילום ב-50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בצילום בתאורה טבעית (אור יום) מצליח מערך הצילום הראשי לספק תמונות סבירות בלבד, עם רמת פירוט נמוכה וצבעים לא הכי נאמנים למקור. בתנאי תאורה פחות טובים, כמו חלל סגור, הצילום הופך למאתגר יותר ומספק תוצאות פחות איכותיות.

ושימו לב: המצלמה הראשית לא מצלמת כברירת מחדל ב-50 מגה-פיקסל וצריך לעבור למצב זה באופן ידני בהגדרות המצלמה. למרות זאת, גם בלעדיה התמונות שהמכשיר מצלם די טובות.

צילום ב-50 מגה-פיקסל עם ה-POCO M4 Pro 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-50 מגה פיקסל עם ה-Poco M4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-50 מגה פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בצילומי לילה, במצב המתבצע היעודי עבורם, התמונות היו מעט חשוכות באזורים מסוימים וסבלו מגרעון או עיבוד יתר של הבהירות. מנגד, רמת הפירוט טובה ובאופן מסוים מדובר בתוצאות טובות יותר בהשוואה למכשירים אחרים בקטגוריה.

צילום במצב לילה עם ה-POCO M4 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אזורים חשוכים בצילום במצב לילה./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום במצב לילה עם ה-POCO M4 Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום במצב לילה: גרעון ועיבוד יתר של הבהירות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

במבחן התוצאה POCO השיגה את המטרה - להעניק כמה שיותר תכונות ממכשירי הדגל בתג מחיר נמוך (1,049 שקלים). בין כל המבחר העצום בשוק הביניים המקומי, המכשיר מתאים למי שמחפש מסך גדול ואיכותי, ביצועים טובים, חיי סוללה ארוכים - אבל מוכן להתפשר על איכות הבנייה והמצלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully