וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברת הרחפנים DJI בצרות? עשויה לחטוף הגבלות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 12:46

חברת הרחפנים הסינית הגדולה DJI עשויה להיכנס לרשימת איסור השקעות וייצוא של נציבות הסחר האמריקאית, לצד חברות נוספות, בשל מעורבות אפשרית לשיתוף פעולה עם הממשלה במעקב אחרי מיעוטים מוסלמים

DJI. GettyImages
DJI/GettyImages

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי חברת הרחפנית הסינית DJI, לצד חברות סיניות נוספות עושיה להיכנס לרשימה השחורה של איסור השקעות וייצוא של נציבות הסחר של ארצות הברית. משמעות האיסור הוא שלחברות אמריקאיות יהיה אסור להשקיע בחברה, או לייצא לה טכנולוגיה וחלקים. הדיווח גרם לירידה במניות החברות המדוברות.

רויטרס מצטטים דיווח של ה-"פיננשל טיימס", כי משרד האוצר האמריקאי עשוי להכניס שמונה חברות, DJI ביניהן לרשימה השחורה של חברות המהוות חלק מהמארג הצבאי-תעשייתי הסיני, בשל מעורבותן בריגול ומעקב אחרי המיעוט האויגורי המוסלמי שבסין. למשקיעים אמריקאיים אסור להשקיע בחברות שברשימה, שכעת מונה 60 חברות.

DJI. GettyImages
חלק ברות המהוות חלק מהמארג הצבאי-תעשייתי הסיני?/GettyImages

על פי הערכות של האו"ם וקבוצות זכויות אדם, יותר ממיליון אנשים, רובם אויגורים או מיעוטים מוסלמים אחרים, נעצרו או נכלאו במחנות המעצר הסיניים במחוז המערבי המרוחק שינג'יאנג. בבתי מחוקקים במקומות אחרים בעולם, כינו את היחס לאויגורים כרצח עם - בהסתמכם על עיקור כפוי ומקרי מוות במחנות. ממשלת סין מכחישה את ההאשמות, וטוענת כי הריבוי של הקהילה האויגורית עולה על הממוצע הלאומי.

דובר מטעם DJI סירב להגיב על הדיווח, אבל הפנה את רויטרס לתגובה משנה שעברה, או אז הכניסה מחלקת הסחר את DJI לרשימה האוסרת על החברה לרכוש או להשתמש בטכנולוגיה או רכיבים מתוצרת ארצות הברית. בתגובה אז ציינה DJI שאין איסור רחב של ממשלת ארצות הברית על רכישת רחפנים מתוצרתה, וכי "הקונגרס שקל את הגישה הזו לפני שנתיים ודחה אותה, שכן איסור שכזה יהיה מאתגר לחברות וגופי ממשלה הנסמכים על רחפנים", הוסיפה אז החברה.

חברות נוספות ברשימה הן מגבי, חברה המייצרת תוכנה לזיהוי תמונה, דאונינג אינפורמיישן המייצרת מחשבי על, קלאוד ווק המייצרת תוכנה לזיהוי פנים, ייטו טכנולוגיות העוסקת בבינה מלאכותית לצד חברות סייבר ומחשוב ענן נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • DJI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully