וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה עגול, גדול ומצפצף? הירח של צדק

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 10:06

איך נשמע ירח? מסתבר שכמו רובוט מ-"מלחמת הכוכבים". החללית ג'ונו שלחה ממצאים חדשים על צדק, וביניהם הקלטה של השדה המגנטי של גנימד, הירח הגדול של צדק

גנימד, הירח של צדק. NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS,
גנימד, הירח של צדק/NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

החללית ג'ונו של נאס"א ממשיכה במשימתה לחקר צדק, וביום ששי האחרון חשפה סוכנות החלל האמריקאית שורה של תגליות ששלחה החללית, ביניהן, הקלטה קולית של השדות המגנטיים של גנימד, הירח הגדול של צדק.

הקולות ש-"משמיע" גנימד מזכירים את אלה של R2D2, הרובוט הקטן והאמיץ מ-"מלחמת הכוכבים". ברם, אלה לא ממש קולות שהאוזן האנושית מסוגלת לשמוע. דבר ראשון, בריק שבחלל צלילים בכלל לא יכולים לנוע כמו באוויר על כדור הארץ, אבל המרה של השדות המגנטיים של גנימד אותם מדדה ג'ונו, אכן נשמעים כמו שורה של צפצופים רובוטיים:

האזינו לצלילים:

ג'ונו אוספת מידע על היווצרותו של הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש, שגודלו גדול יותר מ-1,300 כדורי ארץ. בין הממצאים האחרונים ששלחה ג'ונו הם צילומים מתוך הטבעת המקיפה את הכוכב, מיפוי של השדה המגנטי שלו וכמובן, ההקלטה הפסיכודלית של השדות המגנטיים של גנימד.

ג'ונו, ששוגרה ב-2011, והחלה להקיף את צדק ביולי 2016, היא החללית השמינית המבקרת את הכוכב, והראשונה לחקור מתחת למעטה הגזי העבה של הכוכב, וזוהי הפעם ה-38 שהיא מקיפה את הכוכב העצום. ג'ונו עמדה בגבורה בטמפרטורות הקיצוניות ובקרינה החזקה שבקטבים של הכוכב הגדול, והיא חיה על אור שמש הנלכד בפאנלים הסולאריים שלה. כעת ג'ונו מתמקדת בחקר טבעת האבק הדקיקה המקיפה את צדק (בדומה לאלה של שבתאי ואוראנוס), ושנוצרה על ידי שניים מירחיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פני השטח של צדק. NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS,
פני השטח של צדק/NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

ההבנה של המכניקה של צדק, תוכל לשפוך אור על היווצרותם של כוכבים אחרים, כמו גם מערכת השמש עצמה. "אנחנו מנסים להבין מהיכן ואיך הגענו", אומר סקוט בולטון, המדען הראשי של משימת ג'ונו. "וצדק, הוא חלק גדול מהסיפור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully