וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובות וקצת יותר: בדקנו את ה-JBL Tour One‏‏

אריאל גביש

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 14:12

צלילים נקיים ומדויקים, בס עשיר ולא סתם עמוק ואפשרות שליטה באקולייזר: לקחנו את האוזניות החדשות של ענקית הסאונד - וחזרנו עם כמה מסקנות די ברורות. ומה הרס מעט את החוויה? | הסקירה המלאה

JBL Tour One‏‏. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
JBL Tour One‏‏/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

לפני כמחצית עשור, עת הושקו ה-AirPods של אפל, שטף את העולם גל של אוזניות לבנות המתיישבות בתנוך האוזן (In-Ear). אם נקלעתם לרכבת התחתית של לונדון לפני חמש-שש שנים לא הייתם יכולים לנהל שיחה עם אף אחד בקרון שכן כולם היו שקועים במסך הסמארטפון שלהם מאזינים למוסיקה. ומי "שהעז" להרכיב אוזניות קשת עשוי היה להיראות כעוף מוזר. כמה שנים חלפו, הטרנד השתנה ואוזניות קשת כבשו את העולם.

עיצוב ורמת גימור

לפני שנגיע לתכל'ס, נספר רק שזהו החלק היותר מוצלח של ה-JBL Tour One. עיצוב האוזניות מהוקצע ונקי. הצבע השחור-מט דומה מזכיר (בקטע טוב) לוח גיר והוא משתלב מעולה במסגרת האלומיניום שעליה תפורה רצועת עור. על האוזנייה הימנית ממוקם כפתור הבלוטות' המשמש גם לכיבוי והדלקה; מתחתיו שני כפתורים קטנים של שליטה בעוצמת השמע. שניהם ממוקמים יחסית בחלק התחתון ולא כל כך נוחים לשימוש.

לוקח זמן להתרגל למצוא אותם בקלות והרבה פעמים כשמנסים לסדר את האוזנייה על האוזן נוגעים באחד מהם בטעות ואז ווליום משתנה או האוזנייה מתנתקת. עם זאת, כפתור כיבוי והדלקה הוא דבר שלא קיים בכל אוזניות וכמה שזה אולי יישמע מוזר, מדובר בכפתור הכרחי ושימושי - סיימת עם האוזניות? פשוט מכבים אותן ולא מחכים שהן יתנתקו מעצמן.

באוזנייה השמאלית נמצא כפתור מעברי השמע ואותו תמצאו בקלות. גם כאן הרבה פעמים כשסידרנו את קשת האוזניות הבנו שלחצנו עליו בטעות ועברנו ממצב ANC ל-Ambient או הפוך. בתחתית האוזנייה השמאלית נמצא שקע טעינה USB-C.

JBL Tour One‏‏. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עיצוב האוזניות מהוקצע ונקי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

תנו לי קצת אוויר

היתרון הגדול באוזניות קשת, מעבר לסאונד היקפי ואיכותי הרבה יותר מאשר אוזניות In-Ear, הוא תוספות כמו מנגנון סינון רעשי סביבה או "האזנה" לסביבה. הטכנולוגיה קיימת גם באוזניות היושבות בתנוך האוזן אבל אם כבר לא אוזניות קשת אז לדעת המומחים הוא יעיל יותר באוזניות "כפתור" כמו אלו של BOSE, סוני, סמסונג וכו'.

החיסרון הבולט באוזניות קשת הוא שהן סגורות; האוזניים לא נחשפות לאוויר ועשויות להתחמם די מהר וכך קורה עם ה-JBL Tour One, שילמדו אתכם שגם אוזניים הן איבר שיכול להזיע. התחושה של היעדר אוויר התחילה להציק לנו אחרי כחצי שעה באימון בחדר הכושר. כמובן שהדבר תלוי ברגישות האישית של המשתמש אבל אנחנו מצאנו עצמנו מסירים אותן לצרכי אוורור האוזניים כמה פעמים בשעה.

JBL Tour One‏‏. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
התחושה של היעדר אוויר התחילה להציק לנו אחרי כחצי שעה/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

תנו לגדול בשקט

התכונה שהופכת אוזניות מטובות למצוינות היא איכות ה-ANC (ANC Active Noise Cancellation), מנגנון ביטול רעשים. ב-JBL הוא מנסה להתאים את עוצמת הביטול בהתאם לרעשי הסביבה. אם אתם בתוך הבית ורעשי הרקע הם של טלוויזיה או בני משפחה - ה-ANC יופעל בצורה חלשה ואילו אם אתם בחוץ ונניח יש טרקטור שעובד קרוב - המנגנון יעבוד בצורה חזקה יותר.

באוזניות עם תג מחיר של אלף שקלים ציפינו לקבל מנגנון ביטול רעשים איכותי מעט יותר. כזה שיצליח לזהות טוב יותר רעשי סביבה ובאמת להתאים את עצמו אך בפועל זה לא תמיד עובד. למשל, באימון בחדר כושר לפעמים המוזיקה שמושמעת ברמקולים כן מזוהה ומנגנון ה-ANC מצליח להעלים אותה ולפעמים לא. חבל.

מצב נוסף הוא Ambient mode. אפשר לכנותו מודעות סביבתית (או האזנה לסביבה), והוא מאפשר להמשיך להאזין למוזיקה בלי להתנתק מהסביבה. כלומר רעשי הסביבה מונמכים אבל הם כן נשמעים ברקע כך שאפשר להמשיך להאזין למוזיקה ולא להתנתק מהסביבה לחלוטין. וזה עובד מצוין.

JBL Tour One‏‏. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
ציפינו לקבל מנגנון ביטול רעשים איכותי מעט יותר/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

יישומון וסוללה

היישומון של JBL מאפשר לשנות את אופן הפעלת הכפתורים ולהגדיר שימוש בגוגל אסיסטנט וזה לא מעט; מהעוזרת של גוגל אפשר לבקש הרבה דברים, למשל שליטה בעוצמת השמע, העברה קדימה או אחורה של שירים וגם להפעיל או לעבור בין מצבי השמע השונים. הצימוד לסמארטפון הוא דוגמה ליעילות - בלי בקשות לקוד או סיבוכים אחרים.

טווח הקליטה של הבלוטות' יעיל גם הוא והמוסיקה נשמעה היטב גם ממרחק של 15 מטרים. עוד דבר שימושי ב-Tour One הוא זיהוי הסרה של האוזניות שמקפיא את השימוש בהן כדי לחסוך בסוללה. לדברי היצרנית, האוזניות אמורות לספק זמן שימוש של 24 שעות בטעינה אחת. לא ניסינו מכיוון שטענו אותן בערך פעם בשבוע אך לפי הביקורות ברשת הן מגיעות ל-30 שעות שימוש.

JBL Tour One‏‏. אריאל גביש, וואלה! טכנולוגיה
JBL Tour One‏‏/וואלה! טכנולוגיה, אריאל גביש

השורה התחתונה

ה-Tour One הן אוזניות טובות וקצת יותר. הצלילים שלה הם נקיים ומדויקים, הבס עשיר ולא סתם עמוק ומי שאוהב יכול לשחק עם הגדרות האקולייזר באמצעות היישומון ולשפר את איכות השמע אף יותר. עם זאת, הרגשנו שהיה מקום לעוד קצת עוצמה. ה-JBL Tour One מגיעות עם תג מחיר יחסית גבוה - כאלף שקלים - ובמחיר כזה היינו מצפים למערכת ביטול רעשים ברמה הכי גבוהה שיש. איכות הבניה, הגימור והעיצוב אכן מתאימים כולם לתג המחיר אבל תנו לנו עוד קצת בוסט, או לחילופין קווצ' במחיר.

האוזניות נמכרות באמצעות היבואן הרשמי, רשת באג, במחיר של 999 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות
  • JBL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully