וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס וחוד החנית של הבינה המלאכותית מצילות חיים

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 10:28

בינה מלאכותית ברפואה משמשת כיום לדבר חשוב: זיהוי של גידולים במקום רופא אנושי. בכנס של 20 שנה לפעילותה כאן, הציגו פיליפס ושותפותיה כמה פיתוחים בתחום המסעיר והחשוב הזה

טכנאית הדמייה צופה במסך של CT ראש. פיליפס,
טכנאית הדמייה צופה במסך של CT ראש/פיליפס

כשאומרים לישראלים את השם פיליפס, רבים ישר חושבים על נורות, אוזניות ומכונות גילוח. למעשה, התחומים האלה רובם ככולם (חוץ ממכונות הגילוח ברשימה מעלה), יצאו ועזבו את החברה ההולנדית המקורית, למיזמים חיצוניים. פיליפס דהיום, מתמקד בעיקר בתחומי הרפואה, הדימות ומוצרי בריאות וטיפוח אישיים (כמו מברשת השיניים שסקרנו כאן לאחרונה).

עוד משהו שרבים לא יודעים, הוא שפיליפס פעילה בישראל כבר מזה שני עשורים, ולחברה יש חמישה מרכזי פיתוח וייצור בישראל: בחיפה, בקיסריה, בנתניה, ברעננה ובפתח תקווה. הנוכחות של פיליפס בישראל התחילה למעשה עוד ב-1998, אבל הפכה לרשמית ב-2001 עם הרכישה של חטיבת ה-CT של אלסינט.

לענקית ההולנדית יש פה מגוון פעילויות: חממת ההזנקים בתחום הבריאות סאנארה וונצ'רס, בשיתוף עם טבע או מכונת ה-"ספקרטל CT 7500" מכונה שבתכנונה היו מעורבים גם רופאים מאיכילוב והוא גם האתר הראשון בעולם בו מותקנת המכונה (בקרוב תותקן עוד אחת בבית חולים פוריה בטבריה), ופיליפס מייצרת פה בחיפה את רכיבי הסריקה (הגבישים) למכונות ה-CT שהיא מוכרת ברחבי העולם.

אבל התחום הכי מעניין שהחברה מתרחבת אליו בשנים האחרונות, וכולל מבחר של שיתופי פעולה עם חברות ישראליות, מרכישה מלאה ועד עבודה משותפת הוא תחום הפענוח האונקולוגי ובתחום דימות הלב. מלבד הרכישה של EPD הישראלית תמורת רבע מיליארד יורו לפני שנתיים, עובדת כאן פיליפס עם כמה חברות בתחום שנחשב ל-"גביע הקדוש" של בינה מלאכותית בתחום הרפואה: פענוח אוטומטי של תוצרי דימות כמו אולטרה סאונד ו-CT.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיליפס. GettyImages
פיליפס/GettyImages

מלבד הפיתרון של פיליפס עצמה, ה-Intellispace שהיא ספריית אחסון לצילומי דימות, הכוללת פענוח על ידי בינה מלאכותית ככלי תומך החלטות לרופאים ואונקולוגים,היא משתפת פעולה גם עם חברות כמו IBEX ו-Dia Imaging הישראליות באותו התחום שבו היא מתחרה עם ענקיות דומות לה בגודל, כמו גוגל (למעשה חברת אחות), המפתחת גם היא פתרונות לזיהוי גידולים סרטניים באמצעות בינה מלאכותית. פיליפס הציגה את שיתופי הפעולה והפתרונות האלה באירוע מיוחד שערכה לפני כמה שבועות לרגל 20 שנה לפעילותה בישראל.

הרעיון הוא שבינה מלאכותית מסוגלת לזהות ולפענח הפרעות או גידולים באותה יעילות של רופא אנושי, לעתים אף טוב יותר מרופא אנושי שעלול לפספס משהו, מסיבות אנושיות כמו עייפות. המטרה היא שהכלים האלה יעזרו לרופאים לקבל החלטות ביחס למטופלים שלהם. בניגוד לחברות בתחום הסייבר שטוענות שהן מצילות חיים וחובת ההוכחה עליהן, הפתרונות של פיליפס מצילים חיים באופן מילולי וישיר, מדי יום - וכאן דווקא יש מקום ללא מעט גאווה ישראלית.

הכתבה פורסמה במקור במגזין החיבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully