וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: נאס"א תשגר את הטלסקופ הגדול והמתקדם ביותר בתולדות האנושות

עודכן לאחרונה: 25.12.2021 / 19:50

אחרי יותר מ-25 שנות פיתוח: ג'יימס ווב, הפלא ההנדסי היקר ביותר של סוכנות החלל האמריקנית, ישוגר אל מחוץ לכדור הארץ. הטלסקופ ימוקם כמיליון וחצי ק"מ מכאן - ויצפה אל העבר של היקום. בנוסף, הוא ינסה לגלות סימני חיים בגלקסיות אחרות

טלסקופ ג'יימס ווב. רויטרס
טלסקופ ג'יימס ווב/רויטרס

לאחר השקעה של כ-10 מיליארד דולר ותכנון ופיתוח של יותר מ-25 שנה, ג'יימס ווב (James Webb) - הטלסקופ הגדול והמתקדם ביותר שנבנה אי פעם על ידי האנושות - ישוגר מחר (שבת) לחלל. השיגור יתבצע על גבי רקטת אריאן 5 של סוכנות החלל האירופאית.

יכולותיו של טלסקופ החלל ג'יימס ווב, יורשו של "האבל" הוותיק, יעשירו את עולמנו בתצפיות על מספר גופים המרוחקים ביותר ביקום, שאין אפשרות לצפות בהם עם האמצעים הקיימים בחלל העומדים לרשות האנושות. כמו כן, ווב יביט רחוק יותר ואחורה יותר בזמן אל היווצרות היקום וגם ינסה לענות על שאלת קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ.

השיגור של המכשיר המדעי היקר ביותר שנבנה בדור הנוכחי, נדחה 13 פעמים - ולקח פי ארבע זמן מהתכנון המקורי. אולם, ההשקעה ניכרת: המראה של ג'יימס ווב מורכבת מ-18 מראות בצורת חלת דבש בקוטר של יותר מ-6 מטרים, שכל אחת מהמראות הקטנות יותר עשויה בריליום מצופה זהב טהור.

ג'יימס ווב, על שמו של המנהל השני של סוכנות החלל האמריקנית ומי שפיקח על פרויקט אפולו, ימוקם לאחר מסע ארוך כמיליון וחצי ק"מ מכדור הארץ - בנקודת לגראנז' L2. נקודת זו נוחה להצבת הטלסקופ, שכן הכוכב שלנו מסתיר חלקית את השמש ומקל על קרור אמצעי התצפית הדרושים לתצפית זו, ולא נדרש להפעיל כוח כדי להישאר יציב בין כדור הארץ לבין השמש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טלסקופ ג'יימס ווב לקראת השיגור. רויטרס
טלסקופ החלל בתחנת השיגור/רויטרס

בזמן שטלסקופ החלל האבל מתקרב לסוף ימיו והפך לראיה העיקרית שלנו להתפשטות היקום, ג'יימס ווב תוכנן ופתוח במיוחד עבור צילום באור אינפרה-אדום - כך ניתן לחדור עמוק יותר דרך ענני גז וערפיליות ולהגיע לכוכבים הרחוקים ביותר ביקום.

עם זאת, הפלא ההנדסי הוא גם סיכון אדיר: המיקום המרוחק מכדור הארץ לא מאפשר לתקן את הטלסקופ במקרה של תקלה - דבר שעלול להסתיים באובדן הפרויקט באופן מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully