וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיתי: תעודת החיסון שנכנסת לכם לגוף - באמצעות שבב

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 19:26

חברה שוודית המתמחה בהשתלת שבבים מתחת לעור, מציעה שבב שיאפשר לכם לקחת את תעודת החיסון שלכם לכל מקום, עם שבב בתוך הגוף

אחת מתיאוריות הקשר המקיפות את תחום החיסונים היא הטענה שהם משמשים להתקנה של שבבים בתוך הגוף. לטענה הזו כמובן אין אחיזה במציאות, אולם, חברה שוודית מציעה בדיוק את זה, אם כי לא בכפייה: מי שמעוניין, יכול לקבל שבב מתחת לעור, שגם יישא את תעודת החיסון שלו.

שבבים המושתלים בגוף אינם דבר חדש, וכבר קיימים שנים, גם בישראל כתופעת שוליים. אולם, לרוב מדובר בשבבי RFID, המשמשים את בעליהם לפתיחת דלתות ופעולות פשוטות אחרות. כעת, חברה שוודית בשם DSRUPTIVE SUBDERMALS מציעה שבב אחסון פשוט, שיכול לאחסן את תעודת החיסון שלכם בצורת קובץ PDF.

האנס יובלד, המנכ"ל של "דיסרפטיב סאבדרמלס" הדגים לצוות של AFP, כיצד הוא משתמש בסמארטפון כדי לקרוא את תעודת החיסון שלו, הנמצאת בפורמט PDF בתוך זרועו. בפועל, מדובר בשבב אחסון, כמו דיסק און קי, המושתל בתוך הזרוע (אזור נוסף המקובל להשתלת שבבים מתחת לעור הוא צפק העור בין האגודל לאצבע המורה, שכן זהו אזור פחות רגיש ושאין בו יותר מדי עצבים או כלי דם). לצורך העניין, יובלד היה יכול לאחסן בשבב שבזרועו גם קובץ וורד או מתכון לעוגה, באמצעות כתיבה אלחוטית ישירות לשבב בעזרת סמארטפון ו-NFC.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לאינסטגרם

מלבד העובדה ששבב מתחת לעור ידאג שתמיד תעודת החיסון בפורמט דיגיטלי תהיה עליכם גם אם שכחתם את הארנק או הסמארטפון בבית, יובלד טוען ששבב מתחת לעור, בניגוד להתקנים חיצוניים פחות רגיש למעקב. כמובן, יש מי שיטען מנגד - כי השתלת שבב מתחת לעור היא פעולה פולשנית ונוגדת פרטיות בפני עצמה.

אז בחיסונים שלכם אין שבבים, אבל אם תרצו, את תעודת החיסון שלכם תוכלו לשאת בשבב מתחת לעור, לפחות תיאורטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully