וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בוואטסאפ: מערך הסייבר הלאומי באזהרה חריגה

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 20:50

במערך הסייבר הלאומי במערך מתריעים מפני הודעה חשודה שנשלחה בקבוצות רבות - וזיהו כי קיים סיכון לפעילות זדונית. ככל הנראה, מקור ההזמנה אינו מגיע מישראל

ההודעה שנשלחה. מערך הסייבר, צילום מסך
ההודעה שנשלחה/צילום מסך, מערך הסייבר

מערך הסייבר הלאומי פרסם הערב (רביעי) אזהרה חריגה מפני הזמנות לקבוצות חשודות בוואטסאפ. "בשעות האחרונות נשלחים קישורים בקבוצות וואטסאפ רבות בישראל עם הזמנה להצטרפות לקבוצות שעוסקות בניתוח מניות או בשוק ההון", נכתב בהודעה מטעם המערך.

"חלק משמות הקבוצות והתוכן בהן בעברית, אך נראה שמקור ההזמנה אינו מגיע מישראל", הוסיפו במערך הסייבר. "לאחר הצטרפות לקבוצה מתקבלת פנייה אישית ממנהל הקבוצה שמזמין להצטרף לקבוצה 'מיוחדת' ושולח שאלות הקשורות להשקעות במטבעות דיגיטליות".

ההודעה שנשלחה בקבוצות וואטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
פנייה אישית ממנהל הקבוצה/צילום מסך, צילום מסך
ההודעות שנשלחו בקבוצות. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה שנשלחה בקבוצות/צילום מסך, צילום מסך

לבסוף, במערך הסייבר הלאומי מציינים כי הצליחו לזהות כי קיים סיכון לפעילות זדונית בהצטרפות לקבוצות אלו וממליצים שלא להצטרף ולא למסור מידע.

"מדובר בתרמית שמטרתה להונות את הקורבנות להשקעה פיקטיבית במטבעות קריפטו", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "הפרוייקטים של אותם המטבעות הינם פרוייקטים מזוייפים ללא שום ערך טכנולוגי כזה או אחר, ולאחר תקופה לא ארוכה הכסף עובר לארנקים של מארגני התרמית"

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully