וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שנה: החידושים הטכנולוגיים שנרצה לראות ב-2022 (ואלה שלא)

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 16:26

מכוניות מעופפות, בשר ללא בשר, מסכים שקופים ומטאוורס ומציאות ללא מציאות - אלה הטרנדים הטכנולוגיים שיהיו איתנו ב-2022, ועוד כמה טרנדים מאוסים שישארו איתנו גם

סמארטפונים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא עוד סמארטפונים? אלו החידושים הטכנולוגיים שנרצה לראות ב-2022/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

2021 נסגרת בחבטה, ו-2022 מתחילה. השנה החולפת הייתה שנת קורונה, ולא השנה הכי כיפית בעולם, אם כי פחות גרועה מקודמתה. במקום סיכום שנה מסורתי, החלטנו בוואלה טכנולוגיה להגיש לכם משהו קצת פחות שגרתי: הטרנדים הטכנולוגיים שנרצה לראות ב-2022, ואלה שפחות. אז לפני השמפניה והנשיקה של חצות - מתחילים:

הטרנדים שנראה ב-2022

מכוניות מעופפות - נכון, אנחנו עיתונאי הטכנולוגיה כבר מבטיחים לכם את זה שנים, אבל כנראה שהשנה נראה את זה קורה: לפי התכנון ב-2022, שירותי מוניות אוטונומיות מעופפות אמורים להתחיל לפעול, הן בערים גדולות והן באירועים נקודתיים. הטרנד הזה כבר מתחיל לצאת מהביצה, והשלב הניסויי ומתחיל להתגלגל לשלב של ניסויים רחבי היקף, או אפילו שירותים מסחריים שיצוצו עוד השנה. מי צריך גט טקסי כשאפשר לעופף הביתה?

בשר מתרבית ובשר תחליפי - לפי כמות ההזנקים שמתעסקים בתחליפי בשר או בשר מתרבית בישראל, כנראה שהרבה מאוד פרות עומדות להינצל. רידיפיין מיט, סייבורי איט, אלף פארמס ועוד, כולן השיקו מוצרי בשר תחליפי או בשר מלאכותי שגודל מתרבית ולא נחתך מפרה אמיתית. חלקן כבר מגישות מוצרים במסעדות (רידייפין מיט עובדים עם מסעדות יוקרה בברלין, לונדון ועוד, סייבורי איט ממש השבוע הכריזו על מכירת תחליף ההמבורגר שלהם ברשת BBB), חלקן עוד בניסיונות, אבל ב-2022 כנראה נאכל פחות בשר אמיתי ויותר חלבונים ממקורות חלופיים והחלק היפה? שהחברות האלה כולן מתאמצות שמבחינת החווייה לא נרגיש בהבדל.

הרכב המעופף של AIR. אתר יצרן
הרכב המעופף של AIR/אתר יצרן

מטאוורס ומציאות רבודה - הספקנו לשכוח, אבל רק לפני כמה שבועות שינתה פייסבוק את שמה למטא, מילה יוונית שמשמעותה מקיף,כולל או הכל - ומארק צוקרברג הציג את המטאוורס, יקום וירטואלי תלת ממדי, שהוא חוזה שנעבור אליו לחלוטין תוך כמה שנים - וצגי מחשב או סמארטפון דו ממדיים כמו זה שעליו אתם עכשיו קוראים את המילים האלה, יהפכו להיות פאסה. פייסבוק תציג כבר השנה אבטיפוס של החזון והיא שמה את משקלה על מה שכבר זכה גם לכינוי web3, הרשת העולמית החדשה שכולה תהיה מציאות מדומה או רבודה עם משקפיים תומכים במקום מחשבים וסמארטפונים. חזון אופטימי, שב-2022 לא תוכלו להתחמק ממנו.

אווטארים. פייסבוק,
עולם המטאוורס של מטא/פייסבוק

תשלומים עם הסמארטפון - כפי שדיברנו על זה בפודקאסט שלנו, התשלומים ללא מגע או בטפיחה בלבד שאיחרו להיכנס לישראל באיחור ניכר - כבשו אותנו בסערה. אפל פיי כבר פעילה פה מזה זמן, ולפני כחודש גם גוגל פיי החלה את פעילותה בישראל, כך שמרבית הסמארטפונים בישראל תומכים כבר בתשלום ישיר, ללא צורך בארנק כלל. המגמה הזו תתרחב ב-2022, כשיפתרו לנו כמה "איים" חשובים שעוד נאחזים בטכנולוגיות מיושנות יותר: תחנות הדלק ועסקים שעדיין נצמדים לחיוב בקריאת הפס המגנטי יהיו חייבים עד סוף יולי 2022 להצטרף גם הם לתשלומים ללא מגע ולתמוך ב-EMV (שמו של הפרוטוקול שמאפשר את הפלא הזה), ואבן הנגף הנוספת: תחבורה ציבורית, אוטובוסים ורכבות, שיצטרפו גם הם (כאן כבר יש פריסה של חומרה תומכת בכל תחנות הרכבת וכמות נכבדה של אוטובוסים, אנחנו רק מחכים שמישהו יאשר להרים את השאלטר).

קמעונאות מקוונת - שתי שנות מגיפה שנכפו עלינו, העלו מאוד את תרבות הקמעונאות המקוונת והקניה באמצעות משלוחים. עם ואריאנטים אלימים יותר ופחות, חששות מהתקהלויות, ואי שמירה על ריחוק ומסיכות, גם זו לא הולכת לשום מקום. הנתונים של חברות האשראי מראים שהשתמשנו ביותר באשראי בשנה החולפת בהכרח בגלל הרכישות באינטרנט, וגם השנה הטרנד הזה, לעניות דעתי, רק הולך להתעצם. ג'ף בזוס לא צריך לדאוג, יהיה לו מספיק כסף מאמזון כדי לטוס לא רק לחלל, אפילו לירח.

גוגל פיי. ShutterStock
תשלום במגע: המגמה הזו תתרחב ב-2022/ShutterStock

מחשבי לוח/סמארטפונים שקופים ומתקפלים - הטרנד הזה עדיין בחיתוליו, אבל הנה כבר LG מציגה אותו ב-CES של 2022: מסכי OLED שקופים. אם אתם או אתן זוכרים את מחשבי הלוח השקופים שראינו במסע בין כוכבים או בסרטוני תדמית עתידנייים, העסק הזה מתחיל לקרום עור ומוליכים. כרגע הם אמנם יותר בתחום של טלוויזיות, אבל אם תימצא דרך למזער את האלקטרוניקה הסובבת לתוך התקן אחיזה, אין סיבה שלא נראה סמארטפונים או טאבלטים שקופים לחלוטין, דקים וניתנים לאחיזה.

כמובן, הטרנד שכבר נמצא כאן ולפי חוק מור רק יהפוך לזול ונגיש יותר בשנה הקרובה ובכלל, הוא טרנד המסכים הגמישים והטלפונים המתקפלים. כרגע מדובר עוד בטכנולוגיה יקרה למדי, אבל המחיר שלה כבר עכשיו נמצא בצניחה, וסמארטפונים מתקפלים, אולי תוך כמה שנים יהפכו להיות המיינסטרים.

Galaxy Z Flip 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טכנולוגיה יקרה: סמארטפון מתקפל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

והטרנדים שלא נרצה לראות ב-2022 (ואנחנו תקועים איתם)

סמארטפונים מרובעים עם מסך מגע - ובשעה שאנחנו מייחלים לסמארטפונים עם מסכים גמישים ושקופים, זה לא רק בגלל שהם חדשניים: נמאס כבר מהסמארטפונים הרגילים. מאז שהוצג האייפון הראשון ב-9 בינואר 2007 ובמשך 15 שנה כבר - סמארטפונים לא שינו את צורתם הבסיסית: למעט החידוש של מסך גמיש, כולם עדיין באותה צורה מאוסה של מלבן עם מסך מגע.

יצאו כבר מאות אם לא אלפי דגמים לשוק לאורך השנים, ומיליארדים מאיתנו מסתובבים עם אותו המכשיר, שהתצורה שלו כבר הפכה למוכרת מדי, משעממת ולא מרגשת. בתור מישהו שסקר עשרות מכשירים סלולריים, אני כבר לא מתרגש: יופי. עוד מלבן עם מסך מגע. כל סמארטפון בזרם המרכזי עונה להגדרה הזו. נמאס. 2022, תחדשי לנו. תרגשי אותנו.

Galaxy M52. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מאז 2007: עוד מלבן עם מסך מגע/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שיחות וידאו - יהא זה זום, teams, סקייפ או meet, עם האומיקרון, מה שיבוא אחריו ומודל העבודה ההיברידית, שיחות הווידאו גם לא הולכות לשום מקום, אפילו שכבר יש לנו תופעות כמו "עייפות זום". בזכות המגיפה הן זכו לעדנה, והפכו את מצלמת הרשת הנשכחת לכוכבת החומרה של השנה - אבל מספיק ודי, הבנו את הכוונה. אפשר לכבות את המצלמה ולחזור להיפגש פנים אל פנים, כמו יצורים אנושיים?

קורונה - ולבסוף, הקורונה. הנה באו החיסונים, וכבר חשבנו שאפשר לחזור לשגרה, באו הדלתא והאומיקרון וטפחו על פנינו. הטרנד הכי מעצבן שיישאר איתנו ב-2022 הוא הקורונה, ונקווה שלא נצטרך לחזור על האמירה הזו בתחילת 2023... נצפה שב-2022 תגיע התרופה לקורונה שכרגע בחיתוליה, לבגרות, ושנחזור לכתוב על ווירוסים - רק כשהם במחשבים. שנה אזרחית טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully