וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמי: הפחתה של כ-40 אחוז במחירי הטלפון הביתי

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 14:27

חיסכון של כ-400 מיליון שקל בשנה לציבור: שר התקשורת יועז הנדל חתם על הוזלה בתעריפי הטלפון הביתי, לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן נתן את הסכמתו לתיקון התקנות. כך זה יעבוד

טלפון. ShutterStock
טלפון/ShutterStock

לאחר 18 שנים בהם לא עודכנו התעריפים, משרד התקשורת הודיעה הבוקר (ראשון) כי הוא מפחית את תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק, המהלך יוזיל את התעריפים לצרכן בכ- 40%, ויחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה.

על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי. עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה), אשר מצביעה על רווחיות עודפת לחברת בזק שאינה מגולגלת לצרכן.

תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 שקלים לדמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אג' לדקה ולנייד 11 אג' לדקה (ללא מע"מ).

בזק. ShutterStock
העדכון האחרון בוצע לפני 18 שנה. בזק/ShutterStock

תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 שקלים כולל מע"מ (29.91 שקלים ללא מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני התשלום הקבוע יופחת עוד ויעמוד על 24.36 כולל מע"מ (20.82 שקלים ללא מע"מ), ותעריפי השיחות יופחתו גם כך - שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ).

תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן. כלומר - בזק תהיה רשאית לשווק את השירותים בתעריפים נמוכים יותר, אך היא לא תוכל לגבות תעריפים גבוהים ממחירי המקסימום. השלב הראשון יחל ביום 1 באפריל 2022, והשלב השני יחל ביום 1 ביולי 2023.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יועז הנדל. דוברות שר התקשורת, צילום מסך
שר התקשורת יועז הנדל חותם על המסמך/צילום מסך, דוברות שר התקשורת

"היום אנחנו מתקנים עיוות צרכני מתמשך בשוק הטלפון הביתי. לאחר שלא עודכנו התעריפים של הטלפון הקווי במשך 18, נחתמה היום הפחתה משמעותית במחיר לשם התאמה לצרכיי השוק", אמר שר התקשורת, יועז הנדל. "השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים. מי שבעיקר משלם את המחיר הם המגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעדיין עושה שימוש משמעותי בטלפון הביתי".

"במקום בו כוחות התחרות נכשלים, האינטרס הציבורי מחייב את הרגולטור לעשות שימוש בכלים העומדים לרשותו", אמרה מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין. "עדכון התעריף נדחה שנים רבות, לא בהכרח מסיבות ענייניות, והרפורמה שתיכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים צפויה לייצר איזון נכון בין עלויות החברה לאספקת השירות ובין תשלומי המנויים, ולחסוך לציבור כ-400 מיליון שקלים בשנה".

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • טלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully