וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בת 200 מיליון שנה: טביעת רגל של דינוזאור נמצאה בבריטניה

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 11:08

פליאונטולוג חובב מבריטניה מצא אותן כבר בשנת 2020 וכעת לאחר שנחקרו בידי מומחים אושר כי מדובר בכפות רגליים של זאורופודה - אוכלי עשב בעלי זנב ארוך

טביעת הרגל של הדינוזאור. Peter Falkingham, Natural History Museum, London.,
טביעת הרגל בחוף בוויילס שבבריטניה/Peter Falkingham, Natural History Museum, London.

פליאונטולוגים ממוזיאון ההיסטוריה של הטבע שבלונדון זיהו טביעות רגל של דינוזאור מלפני יותר מ-200 מיליון שנה, בחוף בוויילס שבבריטניה. נראה כי הן נוצרו מכפות רגליהם של זאורופודים, אוכלי עשב בעלי זנב ארוך, שהגיעו לאורך של יותר מ-30 מטר, המשוייכים לתקופת הטריאס.

"אנחנו יודעים שזאורופודים חיו בבריטניה באותה תקופה, שכן עצמות קמלוטיה, שהוא זן של זאורופודים קדום, נמצאו בעבר בסומרסט", אמרה ד"ר סוזנה מידמנט, פליאונטולוגית שהייתה מעורבת במחקר, בהצהרה שהכריזה על הממצאים.

פליאונטולוג חובב שלח את התמונות של טביעות הרגליים כבר ב-2020, אך מיידמנט ועמיתה למחקר, פרופסור פול בארט, היו סקפטיים בהתחלה. "אנחנו מקבלים פניות רבות מאנשים לגבי ממצאים שיכולים להיות טביעות רגל, אבל רבות מתגלות כממצאים גיאולוגיים אחרים שעלולים להטעות", אמרה מיידמנט. "עם זאת, לפי התמונות, חשבנו שיש כאן משהו ששווה בדיקה".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

זאורופודה. ShutterStock
זאורופודה/ShutterStock

מיידמנט ובארט נסעו לבקר באתר כדי לחקור מקרוב את הסימנים שנמצאו על החוף, "המרווחים בין הטביעות היו עקביים באופן המרמז על הליכה של בעל חיים. ראינו גם סימני חישוק המעידים על תזוזה של בוץ שנדחק כלפי מעלה. צורות אלה אופייניות לתנועה על קרקע רכה", אמר בארט בהודעת שיצאה מטעם המוזיאון.

ממצאים כמו זה עוזרים בפיתוח המחקר והרחבת הידע הקיימים בתחום, "סוגי סימנים כאלה לא נפוצים במיוחד, ולכן אנו מאמינים שזו תוספת מעניינת לידע שלנו על החיים בימי הטריאס בבריטניה... כל מה שאנו מוצאים מהתקופה מוסיף לציור התמונה של מה שהתרחש באותה עת", כך בארט בהצהרה שניתנה, שסוכמה בכך טביעות הרגל יישארו על החוף עד שהמים ישחקו אותן.

  • עוד באותו נושא:
  • דינוזאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully