וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסר מאיראן": מי עומד מאחורי ההודעות שקיבלו ישראלים הבוקר?

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 21:37

מלחמת התודעה נמשכת: ישראלים רבים קיבלו הבוקר הודעה עם מסרים שונים - שכביכול נשלחו מאיראן. מומחית אבטחה: "המטרה היא ליצור זעם חברתי בישראל ולערער את היציבות השלטונית"

ההודעה שקיבלו ישראלים. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה שקיבלו ישראלים/צילום מסך, צילום מסך

ישראלים רבים דיווחו הבוקר (שני) כי קיבלו הודעות בוואטסאפ, שנשלחו כביכול מטעם גורמים באיראן. על פי חברת הגנת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט, מדובר בקמפיין תודעה של גורמים פרו-איראנים שמקורם בתימן.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו עכשיו לאינסטגרם

ההודעות, שנשלחו ביום השנה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה באיראן קאסם סולימאני, כוללות מסרים שנועדו ליצור זעם חברתי נגד הממשלה בישראל, תחת האשטאג (תַּג הַקְבָּצָה) #מסר_מאיראן. כך למשל, באחת ההודעות נכתב: "תושבי הארץ מחכים לירידת מחירים".

ההודעה שנשלחה לישראלים. צילום מסך, צילום מסך
#מסר_מאיראן/צילום מסך, צילום מסך

"ימי ציון של מאורע מסוים נחשבים פלטפורמה ידועה עבור קבוצות תקיפה שונות בכדי לייצר סוג של הישג תודעתי עבורן", אומר לוטם פינקלשטיין, מנהל המחקר והמודיעין בצ'ק פוינט. "הנזק אולי לא גדול, אבל המטרה היא יותר רעש ותשומת לב ובעיקר לייצר תחושת נרדפות בציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סייבר. GettyImages
"המטרה היא יותר רעש ותשומת לב ובעיקר לייצר תחושת נרדפות בציבור"/GettyImages

"ברקע הדברים, מתקפת ההשפעה שניהלו כביכול פרופילים איראניים במטרה ליצור כאוס ושסעים בחברה הישראלית. נראה כי התוקפים רוכבים על זרעי הנרדפות הללו ומנסים להעמיק חרדות אלו- גם מעל וואטסאפ", הוסיף פינקלשטיין.

"אנחנו מכירים את זה בהקשרים פלשתיניים כמו סביב יום הנכבה, וכן ממקומות אחרים בהם קיימים סכסוכים פוליטיים בעולם. את מספרי הטלפון סביר שהשיגו מתקיפות קודמות בהן דלף מידע רב, וזה הזמן לכולם לשים לב שכל התוכנות שלהם מעודכנות בעדכוני האבטחה האחרונים כדי למנוע ניצול חולשות שמאפשרות את זה".

"הודעות אלו מצטרפות למגמה של פרופילים מזוייפים ברשתות החברתיות שמטרתן לזרוע פילוג בחברה הישראלית", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר ומייסדרת קהילת "בטוחים אונליין". "הרעיון זה לייצר זעם חברתי. לדוגמה עוד מחאת קוטג' כמו לפני כמה שנים. זה מערער את היציבות השלטונית, את אמון הציבור בממשל".

"בהודעות אלו אין שום סכנה למקבל ההודעה. מדובר במלחמת תודעה בלבד ואין שום סכנה למקבלי ההודעות", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר. "את מספרי הטלפון של הישראלים הם השיגו ככל הנראה מדליפות מידע אישי שהיו בשנה האחרונה".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו עכשיו לאינסטגרם

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully