וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מאפריל: יבוטל הפיצול בין התשתית והספק בשוק האינטרנט

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 13:20

בעוד 3 חודשים הרפורמה תיכנס לתוקף לגבי תשתית חברת בזק והצרכנים ירכשו אינטרנט כמוצר אחד, מחברה אחת. שר התקשורת הנדל: "אינטרנט הוא מוצר אחד. הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה"

נתב אלחוטי. ShutterStock
נתב אלחוטי/ShutterStock

משרד התקשורת מתקדם במתכונתו לסיום הפיצול בין התשתית והספק בשוק האינטרנט הנייח ועובר לשלב האחרון - היערכות החברות. הבוקר (שני) הודיעה מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן- חורין, כי החל מ-3 באפריל לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי תשתית חברת בזק. בהמשך הרפורמה תורחב גם לגבי תשתית חברת הוט.

כזכור, לפני כחצי שנה משרד התקשורת הודיע על החלטת שר התקשורת יועז הנדל לבטל את החובה שחלה על בעלות התשתית לפצל בין התשתית לספק, וזאת בסיומו של הליך שימוע שקיים המשרד. תחילתו של השלב האחרון מתאפשרת לאחר שחברות התשתית ביצעו, לבקשת המשרד, התאמות שיבטיחו שלמתחרים תהיה גישה שוויונית ובלתי מפלה לשירותים שהן מספקות במסגרת השוק הסיטונאי.

יועז הנדל, שר התקשורת. ראובן קסטרו
"עיוות שפגע בצרכנים רבים". שר התקשורת יועז הנדל/ראובן קסטרו

עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד. כך למעשה, צרכנים שסבלו מתקלות פעמים רבות טורטרו בין חברת התשתית לספק, והתפתחה בשוק תופעת "מנויים רדומים" - המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות הפסקת קבלת השירותים ממנה.

"הגענו לקו הסיום של הרפורמה שתשים סוף לטרטור ולבלבול של צרכנים רבים בישראל. בעוד שלושה חודשים המבנה החדש של שוק האינטרנט יאפשר לצרכנים ליהנות משירותים איכותיים בכתובת אחת, ובמקביל יקדם את השוק הסיטונאי באופן שיבטיח את התחרות על ליבו של הצרכן, אמרה מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין.

שר התקשורת, יועז הנדל: "אינטרנט הוא מוצר אחד. הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה. הרפורמה תסייע גם בעצירת תופעת המנויים הרדומים - עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא - ותתקן עיוות שפגע בצרכנים רבים. נמשיך לקדם רפורמות שייהפכו את שוק התקשורת לשקוף, תחרותי ואיכותי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully