וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פשרות, כמעט: בדקנו את ה-Galaxy S21 FE

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 9:48

המכשיר הלא-מאוד-יקר של סמסונג, שהושק חודש לפני ההכרזה על סדרת ה-Galaxy S22 של החברה, מצליח להביא כמה תכונות מסדרת הדגל לטווח המחיר הזול, בערך | הסקירה המלאה

Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy S21 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לפני כשבועיים, כמעט שנה לאחר ההשקה של סדרת ה-Galaxy S21 ורגע לפני שהיא אמורה לחשוף את סדרת הדגל הבאה, הכריזה סמסונג על ה-Galaxy FE 21 (ראשי תיבות של Fan Edition, גרסת המעריצים) - מכשיר ששם דגש על ביצועים ועיצוב עדכני, אך מגיע עם מספר פשרות על מנת לשמור על מחיר נמוך. האם יש הצדקה לסמארטפון הזה? קיבלנו אותו להתנסות, ואלה הרשמים שלנו.

מבנה ועיצוב

"אנחנו מתמקדים בניסיון להביא את החידושים האחרונים בעולם המובייל לעוד ועוד אנשים", אמר טיי-מון רו, נשיא חטיבת המובייל של סמסונג, בהכרזה על ה-Galaxy S21 FE. ובסך הכל, נראה שהמכשיר הלא-מאוד-יקר של סמסונג מצליח לשמור על העיצוב המוכר מסדרת ה-S21.

היחידה שקיבלתי הייתה בשחור, כאשר מערך הצילום האחורי עדיין עטוף ומודגש במארז משלו המשתלב עם הגוף, המסגרת עשויה מאלומיניום וגב המכשיר אינו עשוי זכוכית אלא פלסטיק המספק תחושה שמדמה זכוכית מט.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פלסטיק מיוחד שנותן תחושה שמדמה זכוכית מט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הצלע השמאלית חלקה, הצלע הימנית משלבת כפתור הפעלה/כיבוי וכפתור ווליום, ובתחתית נמצא שקע USB-C ומגירת ה-SIM. בנוסף, הוא לא כבד מדי - 177 גרם בלבד, וגם העובי סביר בהחלט - 7.9 מ"מ.

גודל המסך הוא 6.4 אינץ' - איפשהו בין ה-Galaxy S21 ל-Galaxy S21 Plus, ובניגוד ללא מעט סמארטפונים שיצא לי לבדוק בתקופה האחרונה, ה-Galaxy S21 FE נוח לתפעל אותו ביד אחת. אם יש לכם בעיות עם מסכים גדולים מדי, ייתכן שהמכשיר הזה בדיוק עבורכם.

Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
נוח לתפעל אותו ביד אחת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

המעבד במכשיר, Exynos 2100, מערכות השבבים המיועדות עבור מכשירי הדגל של החברה. לא צריך לדבר עליו הרבה ומספיק שלעיתים נדירות חווינו תקיעות או גמגומים כלשהם, וברוב הזמן העבודה עליו חלקה וזריזה גם ביישומים כבדים. כמו כן, אל דאגה, ממשק המשתמש הוא אותו ממשק משתמש המוצלח והמוכר של סמסונג, ללא שיפורים או תוספות.

Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מגיע עם מעבד Exynos 2100 של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך, סוללה וצליל

נתחיל מהסוף: כידוע, סמסונג אף פעם לא התקמצנה על המסכים בסמארטפונים שלה - וגם ב-S21 FE זה ניכר עם צבעים עמוקים וחזקים בכל הגוונים. הפעם מדובר במסך בטכנולוגיית Dynamic AMOLED 2X עם תמיכה בקצב רענון מהיר של 120 הרץ.

נמשיך לבסיס ה-Galaxy S21 FE, שם נמצא רמקול. אוהבים להאזין למוזיקה ללא אוזניות? תשמחו לדעת שהרמקולים סטראופוניים, כך שהצליל בוקע גם מהרמקול בתחתית, וגם מרמקול האפרכסת (העליון). יחד הם לא עוצמתיים מאוד, אבל בצליל שהם מפיקים יש מעט באס והוא נקי ונעים.

בזמן הקצר שלנו עם הסמארטפון הספקנו להתרשם מחיי סוללה די טובים - יותר מיממה לא טעינה, וניכר שניהול החשמל מוצלח. כמו כן, בבדיקות שערכנו לו גם הטמפרטורה שלו לא עלתה, ולא חווינו התחממות לא נעימה.

Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיי סוללה די טובים. Galaxy S21 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המצלמה - כמעט פשרה

על הנייר, מערכת המצלמות ב-S21 FE לא השתנתה מהדור הקודם (S20 FE): יש כאן מצלמה ראשית של 12 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה וייצוב תמונה אופטי (OIS), חיישן 12 מגה-פיקסל נוסף לצילום בזווית רחבה של 123 מעלות, ומצלמה שלישית ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל שמציעה זום דיגיטלי עד פי 30.

במציאות, בוצעו שינוי אחד בודד - העובדה שמערך הצילום נראה פיזית הרבה יותר טוב מכיוון שהמצלמות משתלבות יפה עם המסגרת של הטלפון, כמו בעיצוב של סדרת הדגל האחרונה.

בכל מקרה, על אף שמדובר במערך צילום מהשנה שעברה, ה-Galaxy S21 FE מספק תמונות חדות ועשירות בתאורה טבעית (שמש ישירה). כמו כן, הצבעים הבוהקים האופייניים לסמסונג לא מוגזמים כמו בדגמי הבינייים של החברה, וגם רמת פירוט נהדרת.

צילום עם ה-Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
רמת פירוט נהדרת. צילום עם ה-Galaxy S21 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צבעים בוהקים, אך לא מדי. צילום עם ה-Galaxy S21 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Galaxy S21 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Galaxy S21 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

רגע לפני ההכרזה על סדרת הדגל הבאה של סמסונג, ה-Galaxy S21 FE, שנמכר ב-2,499 שקלים, לא נשמע כמו העסקה הכי משתלמת כרגע. עם זאת, הוא מביא כמעט את כל התוכנות של מכשיר האחרון של החברה לרמת מחיר סבירה בהחלט, על אף הפשרה שנמצאת במצלמה.


ונכון, יש מצלמות טובות יותר בשוק, אך בפועל נעשו כאן ויתורים שלא באמת ישפיעו על חווית המשתמש עבור מי שמחפש סמארטפון בתג מחיר שמשאיר עודף מ-2,500 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully