וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקוטר קילומטר: אסטרואיד עצום בדרכו לכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 13:54

סלע החלל העצום צפוי לחלוף ליד כוכב הלכת שלנו בעוד פחות משבועיים, כאשר מומחים מבהירים שאין חשש לפגיעה. יש לכם ציוד מתאים? תוכלו לצפות בו. כל הפרטים

צילום של האסטרואיד משנת 1997. Sormano Astronomical Observatory in Italy.,
צילום של האסטרואיד משנ 1997/Sormano Astronomical Observatory in Italy.

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א עוקבת אחר אסטרואיד בקוטר של קילומטר (פי שניים וחצי מבניין האמפייר סטייט) שצפוי להתחכך במסלול כדור הארץ בעוד פחות משבועיים. נשמע מפחיד? אל חשש, סלע החלל יחלוף במרחק של 1.93 מיליון ק"מ מכדור הארץ - פי 5.15 ממרחקו של הירח מאיתנו.

שמו הרשמי של האסטרואיד הוא PC1 1994, והוא יחלוף בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ ביום שלישי, 18 בינואר, בשעה 23:51 (שעון ישראל). כמו כן, מומחים מבהירים שפוטנציאל הפגיעה של אסטרואיד בגודל כזה הוא אחת ל-600 אלף שנה בערך.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

הגרם השמימי ינוע במהירות אדירה של 19.56 ק"מ בשנייה, אך לא ניתן יהיה להבחין בו בעין בלתי מזוינת. עם זאת, אסטרונומים חובבים עם ציוד מתאים יוכלו לצפות בסלע החלל חולף לידר כדור הארץ - כנקודת אור, בדומה לכוכב.

אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ. ShutterStock
מומחים מבהירים שהאסטרואיד לא צפוי לפגוע בנו/ShutterStock

האסטרואיד התגלה לראשונה בשנת 1994 על ידי רוברט מקנאוט במצפה הכוכבים סיידינג ספרינגס באוסטרליה, ולמעשה מסווג מאז כאסטרואיד כבעל פוטנציאל הרסני. ב-18 בינואר 2105 הוא צפוי להתקרב עוד יותר לכדור הארץ - במרחק של של 1.1 מיליון קילומטרים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully