וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיתוח שלנו היה יכול להציל את אבא שלי"

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 13:04

אחרי המוות של אביו, החליט אבי להציל אנשים נוספים שעלולים להיקלע למצב דומה, בארץ ובעולם והקים את חברת רנל-סנס, שפיתחה מוצר המחליף את השקית הרגילה בחיישן אלקטרוני שמודד את התפוקה בזמן אמת

מוצר המחליף את השקית הרגילה בחיישן אלקטרוני. יחצ,
מוצר המחליף את השקית הרגילה בחיישן אלקטרוני/יחצ

אבי קליימן היה בן 45 כשאביו היה צריך לעבור פרוצדורה רפואית אורטופדית יחסית פשוטה, ללא סיכונים מיוחדים, וללא היערכות חריגה. אחרי הניתוח זיהו כי לחץ הדם של האב ירד ועל כן נתנו לו נוזלים כדי לאזן אותו.

האיבר ששולט על איזון הנוזלים הוא הכליות. מה שקרה במתן הנוזלים הוא שלאור העובדה שאין מידע רחב כלפי מצב הכליות, נתנו לאביו יותר מדי נוזלים ללא ידיעה, הוא שוחרר הביתה לאחר שהבעיה הרפואית "תוקנה" והמדדים הגופניים היו תקינים, אבל בעצם המצב היה שהכניסו לגופו עודף נוזלים, המערכות בגוף החלו להשתבש, הכליות לא הצליחו להוציא את כל הנוזלים מהגוף מה שהשפיע על הלב ועל הריאות ותוך 24 שעות מהשחרור אביו נפטר מבצקת בריאות.

עד היום האמצעי הרווח לבדיקת מצב הנוזלים בגוף הוא בחינת שקית מכנית באופן לא סדיר כאשר המדידה אינה אמינה במאה אחוז כי מדובר בפרשנות אנושית לא רציפה. הכליות הן האיבר החיוני היחיד שבדיקתו מתבצעת בצורה כזו- שאר המדדים נמדדים אוטומטית באופן אלקטרוני, המספק מידע דיגיטלי המוצג על גבי מוניטור שיודע להתריע על מדד חריג.

אבי קליימן. יחצ,
אבי קליימן/יחצ

אחרי המוות של אביו, החליט אבי להציל אנשים נוספים שעלולים להיקלע למצב דומה, בארץ ובעולם והקים את חברת רנל-סנס, שפיתחה מוצר המחליף את השקית הרגילה בחיישן אלקטרוני שמודד את התפוקה בזמן אמת בדומה למוניטור לב, באופן רציף, אמין ודיגיטלי אשר יודע להתריע בזמן אמת על כל שינוי או מדד חריג.

"בבתי החולים, כאשר המוניטורים מתריעים על שוני בלחץ דם או בדופק אז ישר יודעים שיש בעיה וניגשים מיד לטפל. אצל אבא שלי לא ראו מדד חריג כי לא הייתה את האינפורמציה האמינה והרציפה על מצב הכליות. המוצר שלנו יודע להתריע בזמן אמת שיש שינוי ולכן היו יכולים לזהות שינוי בתפוקת הכליות של אבא שלי וכך להציל אותו" סיפר אבי והוסיף: "אחד היתרונות הגדולים של המכשיר זה העבודה שמעבר ליכולת לספק אינדיקציה מוקדמת לשינויים בתפקוד הכליות, הוא גם יודע להצביע על הצלחה או כישלון של הטיפול. לא רק שאצל אבא שלי היו יכולים להתריע שיש בעיה, אלא שברגע שהיו עושים איזשהו טיפול היה אפשר לראות בזמן אמת אם הטיפול עוזר או לא עוזר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

החברה גייסה לאחרונה 14 מיליון דולר במטרה להביא לשוק את מה שכבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ובניסויים קליניים באסותא אשדוד, הדור הבא של המכשיר אשר לא רק מתריע שיש בעיה אלא אומר מה הבעיה ע"י ניטור רציף של תוכן השקית.

החברה פועלת כיום בבית החולים איכילוב, באסותא אשדוד, בהדסה ירושלים ובעזרת נשים (הרצוג) בירושלים. במהלך 2022 צפויה להתרחב לעוד חמישה עד שבעה בתי חולים. בנוסף החברה פועלת במדינות נוספות בעולם.

למכשיר יש תרומה רבה גם עבור מאושפזי הקורונה. בשנה וחצי האחרונות פעלה החברה במחלקות הקורונה השונות תוך סיוע קליני לחולי הקורונה. החברה הוקמה ב-2009 ע"י אבי יחד עם ד"ר מור גרינשטיין חוקר באוניברסיטת הרווארד ופרופ' רוברט ספרשטיין מאוניברסיטת ייל. החברה פועלת כיום מירושלים ומארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully