וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו עוקב אחרייך": ההתראה שקיבלה הדוגמנית באמצע הלילה

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 23:04

ברוקס נאדר יצאה לבלות בעיר ניו יורק וכשהלכה הביתה לבדה קיבלה הודעה למכשיר הטלפון שלה שמישהו עוקב אחריה. זו הייתה אזהרה אוטומטית המתקבלת אצל מי שהוצמד לו אפל אייר-טאג, שמקור נועד לעזור לנו למצוא חפצים, אך כעת מתברר שמשמש מטרידים ונוכלים

ברוקס נאדר. GettyImages
ברוקס נאדר/GettyImages

דוגמנית בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, ברוקס נאדר, בסך הכל יצאה לבילוי בבר בניו יורק וגילתה שעוקבים אחריה, כך לפי הדיווח ב-People.com. נאדר בת ה-25 טענה כי האיירטאג (AirTag) של אפל - התג החכם של אפל אותו ניתן לחבר חפצים שונים על מנת למצוא אותם בקלות באמצעות האפליקציה "…Find My" של אפל - הושתל בין חפציה.

"הייתי בבר בטרייבקה", סיפרה הדוגמנית בסטורי שהעלתה לאינסטגרם. "חיכיתי למישהו לבד והמעיל שלי היה על הכיסא מאחורי. היה צפוף. הרבה אנשים. ואז הלכתי לפגוש כמה חברות בבר ליד. לא קיבלתי התראות. אחר כך הלכתי למקום נוסף, ולא היו התראות. ואז הלכתי הביתה לבד, כי אני גרה בשכונה. בסביבות 11:30 בלילה, קיבלתי התראה שאמרה שמישהו עוקב אחרי כבר זמן מה". בראיון לתוכנית Good Morning America, ציינו את ההתראות שקיבלה נאדר ביתר דיוק: "זוהה אביזר לא ידוע", "הפריט הזה זז איתך כבר זמן מה" ו"הבעלים יכול לראות את מיקומו".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

AirTag. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האיירטאג של אפל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לדוגמנית לא היה מושג שהמכשיר הזה קיים עד שנפלה קורבן לשימוש לא ראוי שלו, "זה היה הרגע הכי מפחיד בעולם", היא אמרה והוסיפה, "אני פשוט מנסה להעלות את המודעות לזה ולהגיד לכל הנשים שם בחוץ - שמרו על החפצים שלכן".

זה לא המקרה היחיד בו נעשה שימוש שכזה באפל אייר-טאג. סיפורים דומים של נשים עלו לטיקטוק, בדצמבר האחרון נכתב טור בוושינגטון פוסט על כמה קל להשתמש במכשיר הזה כדי לעקוב אחר מישהו. ובנוסף מחלקות המשטרה ברחבי ארה"ב שיתפו אזהרות ברשתות החברתיות לגבי האופן שבו ניתן להשתמש באייר-טאג לשם גניבת רכב.

בהצהרה ל-People.com, דובר מטעם אפל אמר שהם "לוקחים ברצינות רבה את בטיחות הלקוחות ומחויבים לתנאי הפרטיות של המוצר". הוא המשיך: "אייר-טאג תוכנן כמכשיר בעל תכונות פרואקטיביות שמטרתן מניעת מעקב לא רצוי - הוא מעדכן משתמשים באם הוצמד אליהם אייר-טאג שלא בבעלותם, וכך מרתיע משימוש בו למטרות נבזיות", כך הדובר. "אם משתמשים מרגישים שביטחונם בסכנה, הם מוזמנים לפנות לרשויות אכיפת החוק המקומיות, שיכולות לעבוד ישירות עם אפל על מנת שזו תספק כל מידע זמין על האייר-טאג הלא מוכר".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully