וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: תלמידים ישראלים ישגרו שמונה לוויינים לחלל

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 11:29

במקביל לשיגור מאתר סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, יתקיים אירוע חגיגי בהרצליה במעמד שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש-הכהן. גם לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות

אירוע ראשון ייחודי מסוגו בעולם: אחרי עבודה מאומצת של 3 שנים, שמונה לוויינים שתוכננו, פותחו ונבנו על ידי תלמידים ותלמידות מרחבי הארץ ישוגרו יחד לחלל. שיגור הלוויינים יערך היום, בשעה 17:30, על גבי משגר פאלקון של חברת SPACEX ויתקיים מאתר השיגור של נאס"א בפלורידה שבארצות הברית.

בישראל, ייערך האירוע המרכזי ב"היכל בעיר" בהרצליה במעמד שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית, ראשי הרשויות, המרכז למדעים הרצליה שליוו מקצועית את הקבוצות, הרכזים, המדריכים וכמובן התלמידים והתלמידות שהשתתפו בפרויקט. האירוע יחל בשעה 15:00 ושעת השיגור צפויה ל 17:30.

את פרויקט תבל (תלמידים בונים לוויינים) יזמה ומובילה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וזו פעם הראשונה בעולם שמשוגרים בו-בזמן לחלל שמונה לוויינים שנבנו על ידי תלמידים ותלמידות.

פרויקט תבל. מרכז המדעים הרצליה,
פעם הראשונה בעולם שמשוגרים בו-בזמן לחלל שמונה לוויינים/מרכז המדעים הרצליה

כל שלבי התכנון, הפיתוח והבנייה של הלוויין נעשים על ידי התלמידים והתלמידות בליווי מקצועי ובניהולו של מרכז המדעים בהרצליה. שמונה צוותים של תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים ברחבי הארץ השתתפו בפרויקט: שמונה רשויות מקומיות, מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, מהמגזר החילוני, הדתי והלא יהודי ושמונה רשויות המייצגות את הפסיפס החברתי הישראלי כולו: שער הנגב, אופקים, ירוחם, טייבה, נצרת, מעלה אדומים, גבעת שמואל וקריית אתא.

בכל אחת מהרשויות, התלמידים לצד פיתוח ובניית הלוויין, הקימו תשתית מתאימה: חדר נקי לבניית הלוויין, לפעילויות אינטגרציה ובדיקת הלוויינים. תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.

גם לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות וישרתו משימות מגוונות וכן משימות מחקר מדעי. הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים - הכל יתבצע על ידי התלמידים.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "תכנית תב"ל של סוכנות החלל הישראלית במשרדי בה תלמידים מ-8 רשויות שונות, יהודים וערבים, בנו לווינים שישוגרו לחלל מהווה ההתנסות חווייתית ומעשית בתכנון ובבניית לוויין, מקדמת את הידע המדעי והטכנולוגי של התלמידים ומעוררת סקרנות והשראה לעסוק בתחום. היא אחת התכניות המרגשות של משרד המדע וסוכנות החלל בכך שמחברת בין אנשים ובין עמים, ועושה שינוי חברתי".

  • עוד באותו נושא:
  • לווינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully