וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשלוח שלך הגיע": זהירות, ההונאה נמשכת

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 9:55

ישראלים רבים קיבלו הודעות טקסט המתחזה לדואר ישראל - ודורשת מהם לשלם עבור חבילות שמעולם לא הזמינו. זה מה שאתם צריכים לעשות

ההודעה המתחזה לדואר ישראל. צילום מסך,
ההודעות המתחזות לדואר ישראל/צילום מסך

קיבלתם SMS (מסרון) מדואר ישראל ש-"המשלוח שלכם הגיע"? היזהרו - ככל הנראה מדובר בניסיון הונאה, שנועד לדלות את פרטיכם לצרכי מרמה. הקישור הזדוני המצורף בהודעה תחת השם IsraBill, מוביל לאתר הזהה בנראות לאתר הרשמי של דואר ישראל, ובו מתבקשים הלקוחות לשלם על עלויות השילוח.

מדובר בהונאה מוכרת שנמשכת כבר יותר משנה, במסגרתה התוקפים משתמשים במספר והשם הלגיטימיים של שירותי דואר ישראל, כך שלקוח שקיבל בעבר הודעות אותנטיות מדואר ישראל - יקבל את הודעת הדיוג (פישינג), מאותו השולח (Israel Post). במקרה הנוכחי, ההודעה נמסרה תחת שם אחר.

האתר זהה בנראות לאתר המקורי. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
האתר המתחזה/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

"האתר מתחזה בנראות באופן זהה כמעט לחלוטין לאתר המקורי של דואר ישראל, חדי עין יבחינו בכתובת ה-URL שאינה הכתובת המקורית", אומר תום מלכה, חוקר מודיעין איומי סייבר, בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה. "כמו כן, הדומיין הוא בן חמישה ימים ומאוחסן בחו"ל. ממליץ לכל מי שהכניס את פרטי האשראי שלו לבטלם באופן מיידי".

בחודש שעבר עצרה המשטרה, בסיוע יחידת הסייבר בלהב 433, אזרח פלסטיני בחשד בהונאות פישינג, אשר התחזה לדואר ישראל ושלח אלפי הודעות במטרה לגרום לאזרחים לשלם מאות שקלים על חבילות שמעולם לא הוזמנו. בחקירה עלה כי החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully