וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מ-120: זו החיה המבוגרת ביותר בעולם

נועה מוסקוביץ

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 11:48

הצב המבוגר, שהגיע שהגיע לסנט הלנה בשנת 1882 בהיותו בן 50 כמתנה מאיי סיישל למושל, חגג לאחרונה 190 - ונכנס לספר השיאים כחיה היבשתית הזקנה ביותר

הצב ג'ונתן, אפריל 2021. Xben911, ויקיפדיה,
הצב ג'ונתן, אפריל 2021/Xben911, ויקיפדיה

הכירו את הצב ג'ונתן. למרות שלא ידוע מה תאריך הלידה המדויק שלו, מדענים מאמינים כי השנה ג'ונתן יחגוג את יום הולדתו ה-190. כך שכעת הוא מוכר על ידי ספר השיאים של גינס כחיה היבשתית המבוגרת ביותר בעולם.

הצב החביב חי בסנט הלנה, אי נידח באוקיינוס האטלנטי. ג'ונתן מתגורר בגן הנמצא במעונו הרשמי של מושל סנט הלנה, יחד עם עוד שלושה צבים ענקיים - דיוויד, אמה ופרד. ג'ונתן כל כך אהוב בסנט הלנה, שהתמונה שלו מוטבעת על מטבע 5 לירות של האי.

ג'ונתן הגיע לסנט הלנה בשנת 1882 בהיותו בן 50 כמתנה מאיי סיישל למושל דאז וויליאם גריי-וילסון. הוא נולד עוד לפני שצולמה התמונה הראשונה בהיסטוריה, לפני המצאת הנורה, ולפני שהסתיימה בנייתו של מגדל אייפל. הוא היה עד בחייו ל-39 נשיאים בבית הלבן ולאירועים היסטוריים כמו מלחמות העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה והשפל הגדול. הוא אפילו פגש את המלכה אליזבת השנייה כשהייתה בת 20. אליזבת ואמה הגיעו לביקור בסנט הלנה ושם פגשו את ג'ונתן שהיה אז "רק" בן 115.

הצב ג'ונתן בן 115 עם המלכה אליזבת. @sthelenatourism/Twitter,
הצבן ג'ונתן בן 115, לצד המלכה אליזבת/@sthelenatourism/Twitter

ג'ונתן נהנה לזחול באחו, להשתתף במסיבות תה ומשחקי קריקט, לאכול ענבים, כרוב, מלפפונים, גזר ותפוחים. מדי שבוע מגיע אליו הווטרינר ג'ו הולינס כדי לבדוק את המצב הבריאותי שלו: "הוא בחור זקן, מקסים ומאוד סקרן. הוא כבר לא רואה ומריח כל כך טוב. אבל הוא שומע היטב. הוא מזהה את הקול שלי".

בשנת 2017 צצו שמועות על כך שג'ונתן הוא הומו משום שהוא השתעשע באופן קבוע עם צב זכר. הולינס מכחיש זאת: "ג'ונתן אוהב בנות. ולמרות גילו, ליונתן עדיין יש חשק מיני טוב".
אנחנו מאחלים לג'ונתן המשך אריכות ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully