וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטא מציגה: מחשב העל הכי גדול, הכי מהיר והכי מתקדם בעולם

24.1.2022 / 19:00

יוכל להריץ קוינטיליוני (18 אפסים) משימות, לאמן בינה מלאכותית ולהוות בסיס למערכות ראייה ממוחשבת: ענקית הטכנולוגיה חשפה את מחשב העל שלה - שבנייתו תסתיים כבר בשנה הקרובה. כל הפרטים

הכירו: מחשב העל החדשני של מטא/מטא

מטא (פייסבוק לשעבר) חשפה היום (שני) את מחשב העל - המחשב הגדול, המהיר והמתקדם בעולם שהיא בנתה - ה-SuperClust (RSC) שיוכל להריץ חישובים בהיקף חסר תקדים, לעבד טריליוני פרמטרים בשניות בודדות, ולאמן מודלים של בינה מלאכותית בסדר גודל שטרם נראה כמותו בתעשייה.

המחשב (דמיינו מבנה ענק שכולו מעבד), שבנייתו החלה ב-2020 ותושלם במהלך השנה, יוכל להריץ קוינטיליוני (18 אפסים) משימות, לאמן בינה מלאכותית בכמויות דאטה חסרות תקדים, ולהוות בסיס למערכות ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית וזיהוי דיבור שישרתו מגוון רחב של שימושים - למשל תרגום סימולטני בזמן אמת של קבוצות אנשים גדולות במאות שפות שונות או פיתוח של הדור הבא של חוויות ה-AR - ויובילו לפריצות דרך טכנולוגיות בתחומים רבים, ממחקר מדעי ועד גיימינג.

לוגו מטא החדש בכניסה למטה פייסבוק. רויטרס
מטה א/רויטרס

סולל את הדרך לבניית טכנולוגיות עבור המטאוורס

לדברי החברה, חזון המטאוורס יישען על מערכות מתקדמות של בינה מלאכותית, שהתעשייה כולה תצטרך לפתח מהיסוד. ה-SuperCluster הוא פרויקט ראשון מסוגו בעולם, שלא נוסה עד כה בתעשייה בשל מורכבותו הטכנולוגית, והעבודה עליו החלה לפני שנה וחצי בידי צוותים שעבדו מרחוק בשל מגיפת הקורונה.

עם השלמת בנייתו במהלך השנה, מחשב העל יאפשר לחוקרי ה-AI של החברה לבנות מודלים משופרים ומדויקים יותר, שיודעים לעבד מידע מטריליוני דוגמאות, לפעול במאות שפות, לנתח טקסט, וידאו ותמונות בבת אחת, לפתח כלי מציאות רבודה (AR) חדשים ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פייסבוק. פייסבוק, AP
פיתוח מחשב העל של מטא סולל את הדרך לבניית טכנולוגיות עבור המטאוורס/AP, פייסבוק

כך, הוא יאפשר למטא לפתח לא רק מודלים מתוחכמים של בינה מלאכותית עבור שירותים קיימים, אלא גם לבנות חוויות משתמש חדשות לגמרי עבור המטאוורס. צוותי הבינה המלאכותית של מטא כבר החלו לאמן מודלים ענקיים לצרכי מחקר במחשב העל, והם ממשיכים להשקיע בפיתוח תחום ה-Self-supervised learning בשאיפה לקדם את תעשיית הבינה המלאכותית כולה.

  • עוד באותו נושא:
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully